MTV wchodzi do Gdańska

Tomasz RozwadowskiZaktualizowano 
Kate Melua
Kate Melua Grzegorz Mehring
MTV Networks Polska, krajowy oddział globalnego koncernu medialnego, będzie po raz pierwszy partnerem festiwalu Gdańsk Dźwiga Muzę.

Impreza pod tą nazwą odbyła się już w Gdańsku w ubiegłym roku, ale wtedy była cyklem weekendowych koncertów polskich gwiazd pop. W tym roku będziemy mieli do czynienia z klasyczną formułą letniego festiwalu pod gołym niebem - dwudniową imprezą (11-12 lipca) z udziałem międzynarodowych i krajowych gwiazd muzyki pop i rocka.

Największymi nazwiskami w stawce są brytyjskie piosenkarki Joss Stone i Kate Melua, które uświetnią swoimi występami odpowiednio 11 i 12 lipca.
Sporo fanów może przyciągnąć także amerykański zespół alternatywnego rocka Black Rebel Motorcycle Club, który zagra 11 lipca.

Oprócz Joss Stone i BRMC w pierwszym dniu imprezy wystąpią jeszcze gwiazdy rodzime: zespoły Hey i Afromental oraz Patrycja Markowska. Obsada drugiego dnia będzie całkowicie zagraniczna: wspomniane już Katie Mulua, Kat Deluna, zespoły Ringside (USA) i Mumiy Troll (Rosja). Koncerty będą biletowane - wejściówki w cenie 47, 87 i 167 zł będzie można nabywać już od najbliższego poniedziałku w punktach sprzedaży Ticket Online oraz w internecie (www.ticketonline.pl).

Tradycja koncertów na placu w centrum Gdańska, który w czasach PRL nosił nazwę placu Zebrań Ludowych, sięga 1997 roku, czyli obchodów tysiąclecia istnienia miasta. Wtedy to po- wstała Scena Muzyczna Gdańsk, wyspecjalizowana jednostka Miejskiego Domu Kultury zajmująca się organizowaniem imprez muzycznych.

Kilka lat potem MDK po zmianach organizacyjnych przekształcił się w Gdański Archipelag Kultury z GSM jako swoją agendą. Zmieniały się także koncepcje i nazwy festiwalu, zmieniali się sponsorzy. Najdłużej utrzymała się formuła "Muzycznego Lata", kilkugodzinnych koncertów w wakacyjne weekendy, przemianowana przed rokiem na Gdańsk Dźwiga Muzę.

Nowy kształt festiwalu jest efektem i zarazem odpowiedzią na wzrastającą koniunkturę na koncerty w naszym kraju. Metropolie, a nawet mniejsze ośrodki, prześcigają się w tworzeniu coraz atrakcyjniejszej oferty i zaczynają przyciągać gwiazdy, o jakich jeszcze kilka lat temu mogliśmy tylko pomarzyć. Gdańsk więc włącza się do wyścigu, w którym już, oprócz stolicy, wyprzedziły go m.in. Kraków, Wrocław, Łódź i Poznań.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie