Midibusem linii 100 do ACK dojedziemy we wrześniu

    Midibusem linii 100 do ACK dojedziemy we wrześniu

    Paweł Rydzyński

    Dziennik Bałtycki

    Dziennik Bałtycki

    Linia midibusowa 100, dojeżdżająca do Akademickiego Centrum Klinicznego oraz Szpitala Zakaźnego, zostanie uruchomiona we wrześniu.
    Tę dobrą wiadomość przekazujemy państwu dokładnie miesiąc od dnia, gdy na łamach "POLSKI Dziennika Bałtyckiego" rozpoczęliśmy walkę o reaktywację "setki". Argumentowaliśmy, że przedsięwzięcie ma sens biorąc pod uwagę plan zamknięcia parkingu przy ACK dla 200 samochodów. I bez tego na uliczkach prowadzących do ACK trudno zaparkować auto, a pacjenci piesi zmuszeni są uprawiać slalom między samochodami tarasującymi chodniki.

    Przytaczaliśmy wypowiedzi czytelników - pacjentów, którzy często proszą o skierowanie do innych szpitali niż ACK.

    Naszą akcję poparł m.in. wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki, który zaproponował, żeby "setka" kończyła bieg w okolicach przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Politechnika. - Taka trasa ma uzasadnienie, bo linia stanie się atrakcyjna nie tylko dla pacjantów, ale też międzi innymi dla studentów - uważa.

    Jedna pętla przy SKM Politechnika. A gdzie druga? Tu z inicjatywą wyszedł Zarząd Transportu Miejskiego - podczas próbnego przejazdu "setka" dojechała aż na pętlę "Piecki-Wileńska".

    Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził niedawno inspekcję trasy, którą miałaby pojechac "setka". - Pod kątem technicznym nie ma przeciwwskazań, by ten autobus kursował. Oczywiście jest dużo spraw do zrobienia. Po pierwsze perony, bo na wybudowanie zatok w tak krótkim okresie nie mamy co liczyć. Po drugie, musi zostać podjęta decyzja o likwidacji garbów leżących na Wileńskiej. Do tego potrzebna jesy decyzja Wydział Gospodarki Komunalnej. Na Wileńskiej stoją znaki zakazu poruszania się pojazdów powyżej 3,5 tony, ale ruch midibusu jest dopuszczalny - poinformował nas Stanisław Małachowski, kierownik Działu Utrzymania Dróg w ZDiZ.

    - Do lipca wszystko musi być gotowe. Trzeba wytyczyć dokładną trasę i rozsądnie zaplanować przystanki - wylicza Antoni Szczyt, wiceszef Wydziału Gospodarki Komunalnej. - Trwają prace nad budżetem dla tej linii. Prawdopodobnie w sierpniu będzie w tej sprawie głosowana uchwała, tak aby we wrześniu były na to przedsięwzięcie pieniądze.

    Maciej Lisicki już wcześniej informował nas, że koszty uruchomienia tej linii można pokryć z większych niż się spodziewano wpływów ze sprzedaży biletów. Pierwotnie te środki planowano przeznaczyć na niewielką obniżkę cen biletów miesięcznych.

    "Setka" kursowała już trzy lata temu. Po kilku miesiącach została zlikwidowana, gdyż woziła powietrze. Stąd "szukanie pasażerów" na Pieckach i w okolicach SKM Politechnika. - Kontrole liczby pasażerów, a więc sensu tego przedsięwzięcia, będą częste - zapowiada gdańska radna Agnieszka Pomaska.
    Paweł Rydzyński

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo