Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Malbork: Neogotycki błąd w spocie reklamowym

Jacek Skrobisz
O około 500 lat odmładza zamek w Malborku spot reklamowy opowiadający o atrakcjach i przemianach w mieście. W filmie lektor informuje, że pokrzyżacka warownia jest neogotycka. Gdyby była to prawda, oznaczałoby, że twierdza powstała około XVIII wieku, a nie, jak jest w rzeczywistości, w wieku XIII.

Za film odpowiada Wydział Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Malborka. Spot reklamowy z historycznym błędem powstał na potrzeby rozstrzygnięcia konkursu Firma Roku i został zaprezentowany tylko raz podczas gali wręczenia miejskich nagród gospodarczych. Treść materiału promocyjnego trafiła jednak do internetu (podobno bez wiedzy magistratu) i mieszkańcy film zobaczyli. Teraz nie mogą się nadziwić, jak mogło dojść do takiego błędu.

- Zamek absolutnie nie można nazwać neogotyckim, bo on jest gotycki - mówi Bernard Jesionowski z Muzeum Zamkowego. - Delikatnie mówiąc, jest to niedociągnięcie autorów filmu, a tak naprawdę jest to nieuctwo, nieznajomość historii obiektu.

- W wersji umieszczonej na stronie producenta jest błąd. Ostateczna wersja go nie zawiera - tłumaczy Katarzyna Kostrzewa-Rzoska, naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z Zagranicą.
Spot, który tylko raz został pokazany i więcej nie będzie wykorzystywany, kosztował 16,4 tys. zł. Produkcja została sfinansowana z pieniędzy unijnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki