Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kontrola CBA w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Funkcjonariusze sprawdzają realizację dwóch inwestycji

Natalia Grzybowska
Natalia Grzybowska
06.04.2021 gdansk sobieszewo.
06.04.2021 gdansk sobieszewo. Karolina Misztal
Trwa kontrola dwóch inwestycji Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Informację tę w czwartek podały służby prasowe CBA. Działania te mogą potrwać do końca roku, ale nie wyklucza się również przedłużenia kontroli.

Kontrola CBA w DRMG - jakie inwestycje pod lupą?

Funkcjonariusze sprawdzą dwie inwestycje Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Pierwsza z nich to budowa mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie, druga - budowa linii tramwajowej w ul. Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IV A.

Kontrola ruszyła 30 września i ma potrwać do końca roku. Zgodnie z ustawą CBA może zostać przedłużona o kolejne 6 miesięcy. Prowadzą ją agenci z wydziału postępowań kontrolnych gdańskiej delegatury. Funkcjonariusze weryfikują etap realizacji wymienionych inwestycji, w szczególności w zakresie wprowadzonych zmian do umów i ich finansowych konsekwencji.

Informacje na temat kontrolowanych inwestycji znajdziemy na stronie internetowej DRMG.

Sam most zwodzony na wyspę Sobieszewską ma 173 m długości, ale częścią kontraktu z wykonawcą było m.in. umocnienie brzegów, budowa 900-metrowej drogi, przebudowa kilku skrzyżowań, rozbiórka wcześniejszego mostu pontonowego i wiele innych elementów. Prace realizowane były od 2017 do 2018 roku, a kontrakt opiewał na ok. 60 mln zł.

„Nowa Bulońska Północna połączyła istniejącą ul. Bulońską z ulicą Jabłoniową. Zrealizowano budowę jezdni, linii tramwajowej oraz ścieżki rowerowej wraz infrastrukturą towarzyszącą od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej” - czytamy z kolei w opisie inwestycji „Aleja Pawła Adamowicza (Nowa Bulońska) - linia tramwajowa”. Ogółem prace, które prócz torowisk objęły bardzo wiele innych elementów – budów ulic, chodników, dróg rowerowych, przystanków czy węzła przesiadkowego, kosztowały ok. 247 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki