Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kończy się największa inwestycja drogowa w Gdyni

Szymon Szadurski
grzegorz mehring
Na ten moment kierowcy czekali długie miesiące. W niedzielę otwarty zostanie wyremontowany odcinek ul. Świętojańskiej, prowadzący od al. Zwycięstwa do skrzyżowania z al. Piłsudskiego.

To jeden z ostatnich elementów, który drogowcy wykonywali w ramach największej, prowadzonej obecnie w Gdyni inwestycji drogowej, przebudowy węzła przy stacji SKM Wzgórze Św. Maksymiliana. Na nowo wybudowanym odcinku drogi trwają już tylko prace wykończeniowe i wszystko jest praktycznie gotowe do niedzielnego otwarcia. Po otwarciu wyremontowanego odcinka przywrócony zostanie alternatywny dla ul. Władysława IV dojazd do centrum Gdyni od strony Redłowa.

- Łatwiej będzie dojechać do plaży, skweru Kościuszki i w okolice bulwaru Nadmorskiego - cieszy się Krzysztof Gałązka, mieszkaniec Redłowa.

Już dziś wiadomo też, iż przebudowa węzła jako jedna z niewielu dużych inwestycji w Gdyni, wykonywanych w ostatnich latach, ukończona zostanie bez opóźnień. Urzędnicy gdyńskiego magistratu są pod wrażeniem tempa wykonywanych prac.

- Zajmuję się długo podobnymi inwestycjami i bez przesadnego słodzenia mogę powiedzieć, że ta budowa należy do jednych z najlepiej prowadzonych i przygotowanych, jakie widziałem w swoim życiu - mówi Stefan Benkowski, kierownik działu dróg w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni. - Wszystko idzie zgodnie z planem, wykonawca spisuje się na piątkę, choć przyszło mu pracować w trudnych warunkach. Dziś mogę już zdradzić, iż przed rozpoczęciem prac mieliśmy spore obawy. Roboty rok temu rozpoczynały się przecież w zimowych warunkach, co zawsze utrudnia prowadzenie inwestycji.

Wykonawca był jednak przygotowany na tę okoliczność, potrafił zabezpieczyć plac budowy przed deszczem i śniegiem. Wpływ na poziom wykonywanych robót mógł mieć też fakt, iż z położonego po sąsiedzku budynku Urzędu Miasta Gdyni na plac budowy bardzo blisko miał prezydent Gdyni, jego zastępcy oraz kierownicy z wydziału inwestycji. Często przyglądali się pracy robotników, co dopingowało ich do należytego przykładania się do swoich obowiązków.

Stefan Benkowski dodaje, że utrudnienia drogowe, spowodowane pracami w newralgicznym komunikacyjnie punkcie miasta, także były mniejsze, niż się spodziewał.

- Zapowiadało się na dramat, tymczasem dało się przeżyć - mówi. - Należą się podziękowania policji, Straży Miejskiej i specjalistom z Zarządu Komunikacji Miejskiej, którzy na każdym etapie prowadzenia inwestycji pomagali nam organizować ruch. Jestem też pełen uznania dla kierowców, którzy chętnie korzystali z objazdów i stosowali się do znaków drogowych.

Przebudowa węzła zakończy się w grudniu, gdy otwarte zostaną podziemne tunele dla pieszych. Potem będą się odbywały jeszcze odbiory techniczne i drobne prace wykończeniowe.

Będą zmiany

Dokończenie jednego z ostatnich etapów kosztującej niemal 60 mln zł inwestycji spowoduje duże zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Gdyni.
Na stronach internetowych www.gdynia.naszemiasto.pl oraz www.zkmgdynia.pl dostępne są szczegółowe informacje na ten temat. Innymi niż obecnie trasami pojadą m.in. trolejbusy linii 23, 24, 21 i 30. Kolejne korekty tras lub rozkładów jazdy wprowadzane są na liniach autobusowych G, R, S, W, Z, 104, 105, 109, 119, 125, 128, 133, 137, 140, 147, 150, 152, 160, 172, 190, 196, 204, 282, 500, 510 i 770, N10, N20, N30 i N94.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki