Miasto podpisało umowę, dzięki czemu możliwa będzie budowa tunelu pod torami przy dworcu kolejowym w Kościerzynie. Budowa podziemnego przejścia dla pieszych pod torami w Kościerzynie była jednym z założeń rewitalizacji dworca kolejowego. Niestety, koszty tej inwestycji przekraczały wszelkie finansowe założenia miasta.
- Jako miasto przejęliśmy dworzec, jest on własnością miasta - mówi Michał Majewski, burmistrz Kościerzyny. - Budynek został zmodernizowany. Obecnie wszystkie pomieszczenia mają swoich najemców. Kolejnym etapem tego przedsięwzięcia miało być przejście pod torami. Niestety, ze względu na koszty, po ogłoszeniu przetargu, nie byliśmy w stanie tego zrealizować. Mocno jednak zaangażowaliśmy się, aby jednak to ważne przejście, które będzie łączyć dwie części miasta rozdzielone torami, powstało. Przekazaliśmy środki spółkom kolejowym, które wykonały projekt tego przejścia i wpisały go do realizacji przebudowy toru 201 oraz do budowy drugiego toru i elektryfikacji do Gdyni. W ramach przebudowy powstanie zatem przejście pod torami.
Przypomnijmy, że gdy w listopadzie 2018 r. otworzono oferty w przetargu nieograniczonym na wybór wykonawcy tunelu okazało się, że najniższa z nich opiewała na kwotę 16,8 mln zł, co aż o 100 procent przekraczało środki na ten cel, zabezpieczone w projekcie.
- Od razu wiedzieliśmy, że miasto samo nie poradzi sobie finansowo, że ta inwestycja przekracza nasze możliwości finansowe - mówi Michał Majewski. - Po pierwszych emocjach, podjęliśmy rozmowy właśnie z PKP PLK SA. Dotyczyły one włączenia części tunelu z wyjściami na perony do projektu PKP PLK.
Gruntowna modernizacja budynku dworca to było największe przedsięwzięcie ostatnich lat. To miejsce przeszło całkowitą metamorfozę i dziś jest wizytówką miasta. Przez wiele lat budynek dworca PKP w Kościerzynie był prawdziwym postrachem. Jak podkreślali mieszkańcy i podróżni, to wstyd, że dworzec w naszym mieście tak wyglądał. To się jednak zmieniło, a budynek wygląda pięknie.
Z czasem powstały tu także przystanki dla autobusów komunikacji miejskiej i dalekobieżnej, a także parking na 170 miejsc postojowych. Inwestycja zakładała również stworzenie ścieżek rowerowych z Kościerzyny do Skorzewa, Sarnów, Dobrogoszcza i Wielkiego Klincza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?