Gdańska LPP stworzy 4 tys. nowych miejsc pracy i zainwestuje miliardy. Prezes Marek Piechocki swoje udziały przekaże fundacji Semper Simul

JKL
Salon Reserved w Forum Gdańsk
Salon Reserved w Forum Gdańsk mat. prasowe
Semper Simul to fundacja powołana właśnie przez właścicieli firmy. W najbliższych miesiącach, może nawet w ciągu dwóch, przejmie w posiadanie 319 tys. akcji LPP, dających 31,5 głosów na walnym LPP należących do współzałożyciela firmy Marka Piechockiego. Jak wyjaśnia prezes ma to być gwarancja kontynuacji rozwoju rodzinnego biznesu przez następne pokolenie.

Przygotowywana sukcesja, pozwoli na dalszy, dynamiczny rozwój spółki, a także umożliwi zachowanie obecnego charakteru firmy, także w przyszłości. Gwarantem sprawnej sukcesji przy jednoczesnym zachowaniu obecnych wartości i kultury LPP, ma stać się prywatna fundacja, utworzona przez założycieli LPP, do której trafią akcje posiadane przez Piechockiego, oraz inne aktywa. Rodzina nie będzie mogła ich sprzedać.

Wszystko na temat gdańskiej firmy LPP

– Takie rozwiązanie uniemożliwi rozdrobnienie kapitału, zapewni utrzymanie własności akcji LPP w rodzinie i pozwoli kontynuować budowę LPP jako silnego polskiego przedsiębiorstwa – dodaje prezes Marek Piechocki. – Chcę, aby LPP na lata pozostało polską firmą i aby właśnie tu, w Polsce była tworzona wartość dodana naszych produktów. Na rozwoju LPP skorzysta polska gospodarka. Nasz plan trzyletni oznacza m.in. 4 tys. nowych miejsc pracy i 2,2 mld krajowych inwestycji. Te pieniądze zostaną w Polsce.

Prezes poinformował, że Jerzy Lubianiec, współwłaściciel LPP również nie zamierza sprzedawać posiadanych akcji.

10,5 miliarda zł przychodów w 2021 roku – taki cel strategiczny stawia sobie polski producent odzieży. Motorem napędowym rozwoju LPP ma być m.in. działalność e-commerce. Dziś udział sprzedaży internetowej w całości przychodów gdańskiej firmy wynosi 8 proc. Za trzy lata udział ten ma sięgać 20 proc. Równolegle LPP rozwija dalszą sprzedaż według koncepcji omnichannel, czyli połączenia tradycyjnych salonów ze sprzedażą w internecie.

W 2017 r. wartość sprzedaży LPP wyniosła ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć swoje przychody o ponad połowę tak, aby w 2021 r. osiągnęły one poziom 10,5 mld zł.

Strategia rozwojowa firmy będzie kontynuowana w oparciu o trzy podstawowe filary: tzw. fashion tech, czyli wykorzystanie nowych technologii w całym łańcuchu wartości, począwszy od projektowania odzieży, poprzez logistykę, aż po wielokanałową sprzedaż i obsługę posprzedażową klientów; działania prorozwojowe, związane przede wszystkim z inwestycjami w tradycyjne salony oraz ekspansją LPP na nowe rynki; działania mające na celu zachowanie charakteru LPP jako polskiej firmy rodzinnej i istotnych dla niej wartości.
- Idea, która będzie nam przyświecać na najbliższe trzy lata, to rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój – mówi Marek Piechocki. - Mamy ambicje, aby gonić największych i wiemy, jak to zrobić. Handel przechodzi dziś prawdziwą rewolucję. Dzięki fashion tech, czyli inwestycjom w nowe technologie, chcemy być beneficjentami tej rewolucji. Przykładowo, będziemy systematycznie zwiększać naszą sprzedaż w internecie tak, aby za 3 lata jej udział sięgał 20 proc. Co ważne, powiększanie przychodów chcemy nadal realizować w oparciu o naszą tożsamość i kluczowe dla nas wartości.

Już dziś w LPP nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT.

W przyszłości ta liczba ma jeszcze wzrosnąć. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Pół milarda zł LPP zamierza przeznaczyć na inwestycje w centra logistyczne, wspierające zarówno działalność e-commerce, jak i tradycyjną sprzedaż. Obecnie polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych „metek”, które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki RFID, klienci salonów LPP będą mogli m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany do ich potrzeb asortyment, uzyskać podpowiedź nt. dodatkowej oferty pasującej do przymierzanych przez nich ubrań, czy szybciej dokonać zakupu.

Czytaj także: Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku zatrudniło kolejną topmodelkę [wideo, zdjęcia]

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku...

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Radek
Szanuję za podejście. Widać, że spółka dla prezesa to nie tylko inwestycja, z której czerpie profity, ale także coś więcej - dobrze prosperujący element polskiej gospodarki, na czym pośrednio wszyscy korzystamy.
p
pomorzanka
Pod względem dużego zatrudnienia to na LPP zawsze można liczyć. Co jakiś czas wypływa info o setkach czy nawet tysiacach nowych miejsc pracy.
e
erix
Znowu region północny zyska sporo dzięki kolejnym inwestycjom LPP.
g
grzechu
nowe miejsca pracy powstaną i polska gospodarka zyska
d
denis
powinnismy sie cieszyc ze polska firma osiaga takie sukcesy, dla samej Polski to bardzo dobra wiadomosc.
t
to345
To naprawdę mnóstwo nowych miejsc pracy, bardzo dobra informacja dla szukających pracy.
k
kamila
Jak ruszą porządnie z ecommerce również zagranicą to cele jak najbardziej do zrealizowania. Jest tam ogromny potencjał.
m
maniek
4 tys nowych miejsc pracy - sporo. Zwłaszcza, że teraz zatrudniają ponad 20 kilka tysięcy osób, więc wzrost liczby pracowników o ok 15%.
P
Polak
Ładnie kasy wkładają na inwestycje w Polsce. Pieniądz robi pieniądz, Polak zarobi, kasa zostanie w kraju.
s
szok
szok ufff to inne 3miasto!!!!! Dzięki Bogu!!!
m
mix5
Przychody osiągają już całkiem niezłe, jeśli uda im się osiągnąć zapowiadany wynik to czapki z głów.
Dodaj ogłoszenie