Gdańska firma odzieżowa LPP podpisała umowę na budowę magazynu w Rumunii. Inwestycja wzmocni rozwój e-sklepów LPP

Mateusz Tkarski
LPP SA jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Na zdjęciu nowy koncept salonów odzieżowych marki Reserved
LPP SA jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Na zdjęciu nowy koncept salonów odzieżowych marki Reserved mat. prasowe
Firma LPP z siedzibą w Gdańsku dynamicznie rozwija nie tylko sieć salonów w kraju i za granicą, ale także sprzedaż internetową. Wartość tej drugiej rośnie w tempie trzycyfrowym.

W dwóch kwartałach tego roku LPP podwajała sprzedaż internetową. W drugim kwartale sprzedaż internetowa osiągnęła poziom 178,5 mln złotych po ponad dwukrotnym wzroście w stosunku do tego samego okresy roku poprzedniego.

LPP podtrzymuje deklarację wzrostu udziału e-commerce do 20 proc. w całkowitej sprzedaży do 2021 roku. Przy prognozach przychodów ze sprzedaży na poziomie 10 mld zł e-commerce może osiągnąć wartość 2 mld zł. Dziś udział sprzedaży internetowej w całości przychodów gdańskiej firmy wynosi około 9 proc. Za trzy lata udział ten ma sięgać 20 proc.

Czytaj także: Gdańska firma odzieżowa LPP z nagrodą Office Superstar 2018 za „Najlepsze Biuro w Trójmieście” [zdjęcia]

LPP chce to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje – w 2019 roku firma planuje obecność na 35 rynkach e-commerce. Do końca pierwszej połowy przyszłego roku zamierza udostępnić swoją ofertę przez Internet w każdym kraju członkowskim UE.

Rozwój sprzedaży internetowej i coraz większy jej zasięg nie byłby możliwy bez inwestycji w centra dystrybucyjne. Jednym z nowo budowanych jest centrum w Rumunii, pod Bukaresztem.

LPP w rankingu TOP 100 największych firm na Pomorzu:

TOP 100 największych firm na Pomorzu. Ranking firm pod względem przychodów ze sprzedaży w 2017 rokuRok 2017 stał w kraju pod znakiem wzrostu gospodarczego i spadku bezrobocia. Na Pomorzu koniunktura również dopisała, co pokazują wyniki tutejszych firm.

TOP 100 największych firm na Pomorzu. Sto najlepszych firm p...

Magazyn o powierzchni 22 tys. m kw., będzie pełnił rolę tzw. fullfilment Center, dedykowanego obsłudze logistycznej sprzedaży internetowej wszystkich marek należących do LPP. Docelowo z nowego magazynu realizowane będą zamówienia na terenie całej Europy Południowo-Wschodniej.

- Rozwój naszej sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą oraz znaczący wzrost udziału sprzedaży internetowej to wyzwania, które wymagają zaawansowanego technologicznie zaplecza logistycznego – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP ds. logistyki i IT. - Rumunia jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków w naszym portfolio - notujemy na nim zwiększającą się sprzedaż wszystkich naszych marek, w szczególności w kanale e-commerce.

Czytaj także: Firma odzieżowa LPP z Gdańska przedstawiła wyniki za II kwartał 2018. Zagranicznych salonów LPP będzie więcej niż w Polsce

Nowa, zmysłowa i taneczna kampania Reserved. "Yes Sir, I can boogie" - jej gwiazdami są Joanna Kulig i Jeanne Damas. Nowe twarze Reserved

Czytaj także: Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku zatrudniło kolejną topmodelkę [wideo, zdjęcia]

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku...

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Świetnie, że firma z naszego regionu tak prężnie działa.

s
sudanek

Robią niezłe wrażenie, cała Europa chyba już zna marki LPP.

G
Gość

Super się ta firma rozwija.

G
Gość

Bardzo dobrze. Przydałoby się więcej polskich firm, które mają tyle sklepów poza Polską.

r
rogal

Z takimi firmami polski biznes w końcu zacznie nabierać znaczenia na arenie międzynarodowej.

s
szary
Jedna z największych polskich firm jeszcze się rozrasta. Szanuję mocno, że ludzie potrafią robić biznesy na taką skalę zaczynając samemu od zera.
m
malgoska
Trzeba przyznać, że marki LPP w niczym nie są gorsze od zagranicznej konkurencji siecówkowej. Fajnie, że polskiej firmie udało się osiągnąć światowy poziom i jest także doceniana w innych krajach.
o
osssa
Na taki rozwój na pewno liczą inwestorzy, bardzo szybko udało się spółce wyrobić sobie markę w regionie południowej Europy.
k
keny
...sprzedaż internetowa zagranicą to musiał być strzał w setkę skoro już centrum dystrybucyjne budują. Ludzie coraz bardziej cenią sobie polskie marki.
M
M. K.
To niedługo będziemy mieć polskiego przedstawiciela w gronie gigantów odzieżowych w Europie.
M
Małgo
Widać stawiają na sprzedaż online, dobry kierunek, w niedalekiej przyszłości pewnie ten segment wzmocni się niesamowicie.
J
Jakub
Ładnie się ta firma rozbudowuje. Niedługo będzie kojarzona w całej Europie. Odzywa się we mnie patriotyzm lokalny, więc trzymam kciuki za kolejne sukcesy.
Dodaj ogłoszenie