Między terminalem kontenerowym DCT, a Terminalem Suchych Ładunków Masowych "Portu Północnego" Grupy Sea-Invest, na działce o powierzchni 23,5 hektara, szczecińska firma zadeklarowała wybudowanie infrastruktury lądowej i hydrotechnicznej wartej 300 mln złotych.
Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Grupa składa się z kilkunastu spółek. W wyniku wielu fuzji i przejęć dokonanych w ostatnich latach zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami, operuje nie tylko na rynku przewozów towarów żeglugą śródlądową, ale działa także w takich obszarach jak spedycja morska i kolejowa oraz przeładunki w portach morskich. Szczecińska grupa wypracowała w ubiegłym roku pół miliarda złotych przychodów. Jest m.in. właścicielem Portu Handlowego Świnoujście. Spółka posiada 300 jednostek pływających o łącznej nośności 100 tys. ton.
- Ta inwestycja, uzupełniona istniejącą i realizowaną siecią drogową oraz kolejową, ostatecznie utrwali czołową pozycję Gdańska wśród portów bałtyckich. Być może też, pojawienie się w Gdańsku doświadczonego przewoźnika śródlądowego nie pozostanie bez wpływu na perspektywę przywrócenia roli ważnego szlaku transportu towarowego, jaką w minionych wiekach odgrywała dla gdańskiego portu królowa polskich rzek, Wisła - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG SA.
Wybraną przez komisję w przetargu na dzierżawę terenów pod terminal ofertę OT Logistics zaakceptował zarząd portu. Zatwierdzić musi ją jeszcze Rada Nadzorcza gdańskiego portu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?