18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Podpisano umowę na budowę linii tramwajowej na Morenę

Jacek Wierciński
Podpisanie umowy na budowę linii tramwajowej na Morenę
Podpisanie umowy na budowę linii tramwajowej na Morenę Przemek Świderski
We wtorek prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, prezes GIK Ryszard Trykosko oraz przedstawiciele firm MTM i Rajbud podpisali umowę na budowę linii tramwajowej w dzielnicy Piecki Migowo (potocznie zwaną Moreną).

Budowa nowej, 3,6-kilometrowej linii tramwajowej, która połączy pętlę na Siedlcach z przystankiem PKM "Brętowo", potrwa do września 2015 roku. Kosztować będzie 116 mln zł, a zbuduje ją konsorcjum firm MTM Gdynia i Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego "Rajbud" z Tczewa.

- Ten projekt był przemyślany jeszcze w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, razem z budową nowej dzielnicy Piecek-Migowa, ale nie został zrealizowany - tłumaczył prezydent Paweł Adamowicz. - W międzyczasie pojawił się ważny, historyczny, cywilizacyjny projekt województwa pomorskiego - budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która przebiegać będzie w tych rejonach, a nowa linia tramwajowa uzyskuje dodatkowe uzasadnienie, bo wpisuje się w tworzącą się całą nową sieć połączeń komunikacyjnych w całym mieście.

- Dzisiejsze podpisanie umowy to skutek ścisłej współpracy nie tylko Gdańskich Inwestycji Komunalnych, Wydziału Programów Rozwojowych, ale też z współpracy z przedstawicielami Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, bo te dwa projekty są nierozerwalnie ze sobą związane - tłumaczył Ryszard Trykosko, prezes GIK.

Kiedy pojedziemy tramwajem na Morenę? Umowa zakłada ukończenie prac we wrześniu 2015 roku, ale wykonawcy nie wykluczają, że możliwe jest oddanie linii przed terminem.
- Tę inwestycję pragniemy, podobnie jak poprzednie zakończyć w planowanym terminie i zgodnie z budżetem - zapowiedział wiceprezes zarządu MTM, Ryszard Zaremba. - Może za wcześnie jest jeszcze by o tym mówić, ale naszym planem jest nawet skrócenie terminu prac.

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

skał z funduszy UE w tych latach ok. 20 tys. zł na głowę mieszkańca (drugi w zestawieniu był Rzeszów – 17 tys. zł, Gdynia pozyskała ok. 10 tys. zł).

- Tę inwestycję pragniemy, podobnie jak poprzednie zakończyć w planowanym terminie i zgodnie z budżetem – zapowiedział wiceprezes zarządu MTM, Ryszard Zaremba. - Może za wcześnie jest jeszcze by o tym mówić, ale naszym planem jest nawet skrócenie terminu prac. Co ważne to chyba to, że jesteśmy firmą w 100 procentach złożoną z polskiego kapitału, firmą rodzimą i jestem pewien, że pieniądze z kontraktu w dużej części zostaną w regionie.

Więcej na ten temat na stronie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki