Kemira, koncern chemiczny o światowym zasięgu, od ubiegłego roku ma w Gdańsku swoje centrum usług wspólnych. Do tej pory zespół w Gdańsku zajmował się tylko serwisem, czyli podstawowym wsparciem niektórych obszarów związanych z IT. Teraz otrzymuje znacznie szersze zadania.
- Zespół specjalistów wspierać będzie rozwój systemów i aplikacji na wewnętrzne potrzeby całej korporacji. Naszym nadrzędnym celem jest zwiększenie konkurencyjności, tworzymy więc stanowiska kluczowe dla globalnej działalności i rozwoju Kemiry - mówi Piotr Czupryn, IT manager w Business Service Center Kemira Gdańsk.
Pracę w gdańskim centrum znajdzie blisko 30 wysoko wykwalifikowanych specjalistów IT. Poszukiwane są m.in. osoby do obsługi i rozwoju SharePointa czy SAP. Do obsadzenia są też stanowiska związane z koordynacją prac całej jednostki oraz zarządzaniem projektami.
- Stworzenie nowych kompetencji to ogromne wyzwanie dla całego zespołu, zwłaszcza że pierwszy raz będziemy mieli możliwość realnego wpływania na kształt i rozwój aplikacji, a nawet całych procesów i to w skali globalnej - dodaje Piotr Czupryn.
Podobny proces rozwoju usług w Trójmieście przechodziły Geoban czy Sony Pictures, tworząc tzw. centra doskonałości. W drugim przypadku centrum rozwinęło swoje globalne kompetencje w zakresie wdrażania usprawnień platformy SAP, tworząc w Gdyni jedną z dwóch takich komórek działających na świecie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?