Firma odzieżowa LPP z Gdańska przedstawiła wyniki za II kwartał 2018. Zagranicznych salonów LPP będzie więcej niż w Polsce

Mateusz Tkarski
Firma odzieżowa LPP z Gdańska przedstawiła wyniki za II kwartał 2018. NA zdjęciach. nowa koncepcja sklepów marki Reserved, należącej do LPP.
Firma odzieżowa LPP z Gdańska przedstawiła wyniki za II kwartał 2018. NA zdjęciach. nowa koncepcja sklepów marki Reserved, należącej do LPP. mat.prasowe
Gdańska LPP, największa firma odzieżowa w kraju ma za sobą doskonały II kwartał. Sprzedaż przekroczyła 2 mld zł. Firma jest także coraz bliżej historycznego wydarzenia. Powierzchnia zagranicznych salonów będzie niedługo większa niż krajowych. Sprzedaż zagraniczna również pobije krajową.

Drugi kwartał LPP kończy wynikiem ponad 2 mld zł przychodu - dzięki temu całkowita sprzedaż grupy za pierwsze sześć miesięcy tego roku przekroczyła 3,6 mld zł.

- Pierwsze półrocze 2018 było dla naszych marek zdecydowanie korzystne. Cieszy nas kolejne dobre przyjęcie kolekcji Reserved, a także coraz większe uznanie dla Sinsay. Dynamiczne wzrosty sprzedaży naszej najmłodszej marki w drugim kwartale potwierdzają, że nadzieje wobec niej są w pełni uzasadnione. Trafione kolekcje naszych brandów oraz nowa polityka zatowarowania, która pozwala na większą elastyczność dostaw, przekładają się na znaczący wzrost marży brutto - komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Wszystko na temat gdańskiej firmy LPP

Firma mocno inwestuje na zagranicznych rynkach. Niedawno otworzyła salon w Tel Awiwie. Niedługo klientów przyjmą salony w Słowenii i Kazachstanie, a także wcześniej zapowiadany 20. salon Reserved w Niemczech, we Frankfurcie nad Menem. W przyszłym roku sieć powiększy się o Finlandię oraz Bośnię i Hercegowinę.

W drugim kwartale 2018 roku koncern zainwestował łącznie 138 milionów złotych, z czego 60 proc. to inwestycje w salony sprzedaży.

- Udział powierzchni sprzedażowej za granicą w drugim półroczu 2018 przekroczy ponad połowę z obecnego miliona metrów kwadratowych. Dla nas w LPP to historyczna chwila - będziemy mieć więcej powierzchni sklepowej za granicą niż w Polsce - zaznaczył Lutkiewicz.

Zobacz również: Piechocki i Lubianiec, założyciele LPP, przenieśli akcje spółki do fundacji Semper Simul i Sky. Co oznacza takie działanie?

Obok sprzedaży stacjonarnej spółka dynamicznie rozwija kanał internetowy. W 2020 roku przez internet ma być generowanych 20 proc. obrotów. LPP chce to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje - w 2019 roku firma planuje obecność na 35 rynkach e-commerce. Do końca pierwszej połowy przyszłego roku zamierza udostępnić swoją ofertę przez internet w każdym kraju członkowskim UE.

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku...

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sam
I bardzo dobrze, bo te pieniądze potem po części trafiają na nasz lokalny rynek czy też rozwój firmy powoduje, że rośnie zapotrzebowanie na nowe miejsca pracy. Wyników można pogratulować, bo robią wrażenie, tak samo rozmiarów biznesu, który zaczynał raczkować u nas.
e
enka
Z każdym nowym salonem w nowym regionie, marka Reserved zyskuje na wartości.
Z
Zofia
Fajnie, że polska firma, która tak się rozwija na świecie pochodzi z naszego regionu. Dodatkowo u nas sporo inwestuje i zatrudnia wiele osób, więc życzę dalszych sukcesów.
M
Marek
W Polsce dają radę zagranicznej konkurencji i jak widać w innych krajach również, super
s
stanek
ludzie doceniają markę Reserved dzięki czemu maą bardzo dobre wyniki sprzedażowe. W Polsce tez wygląda to coraz lepiej.
b
bullet
...Polska nie jest w końcu tak wielka, a firma żeby się rozwijać musi otwierać nowe salony, tym bardziej że zagranicą coraz bardziej doceniają marki LPP, w tym głównie Reserved.
Dodaj ogłoszenie