MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Firma Dobrze Widziana na Pomorzu

Wioletta Kakowska
Dr.Oetker Polska, Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, Grupa Lotos SA, Prime Car Management SA i Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA zostały nominowane w regionalnej odsłonie konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs prowadzi Business Centre Club. Spośród nominowanych kapituła wyłoni pomorskiego laureata. O tym, która z firm zdobędzie tytuł, dowiemy się na gali ogólnopolskiej, która odbędzie się w przyszłym roku.

Konkurs jest częścią projektu realizowanego przez BCC w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, który obejmuje przeprowadzenie kampanii informacyjnej oraz badawczej w zakresie CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Celem projektu jest wspieranie wdrażania w polskich przedsiębiorstwach zarządzania zgodnego właśnie ze standardami społecznej odpowiedzialności biznesu.

Na rzecz projektu realizowanego przez BCC Instytut Badawczy GfK Polonia przeprowadził sondaż, którego celem było poznanie poziomu wiedzy Polaków na temat CSR. Okazało się, że według 60 proc. naszych rodaków, aby być firmą odpowiedzialną społecznie, trzeba tworzyć miejsca pracy. Drugi warunek - według 55 proc. - to dobre traktowanie pracowników. Z kolei 40 proc. uważa, że firma odpowiedzialna społecznie musi oferować dobrej jakości towary i usługi. Czym według badanych kierują się firmy dbające o wizerunek? Około 40 proc. uważa, że starają się działać w sposób odpowiedzialny w celu poprawy wizerunku, aby zwiększyć sprzedaż swoich towarów bądź usług i dzięki temu osiągnąć wyższe zyski. Co trzeci ankietowany sądzi, że kierują się chęcią przyciągnięcia najlepszych pracowników. Niemal co czwarty myśli, że firmy chcą, aby media o nich dobrze pisały. O bezinteresowność biznesu nikt więc nie podejrzewa.

Komu powinny pomagać firmy? Niemal 70 proc. ankietowanych uważa, że powinny kierować społecznie odpowiedzialne działania przede wszystkim do swoich pracowników. O owej odpowiedzialności najlepiej świadczy... terminowe wypłacanie wynagrodzeń. Druga najczęściej wskazywana grupa odbiorców działań firm to klienci. Tylko 30 proc. ankietowanych wskazało osoby w trudnej sytuacji życiowej.

Za najbardziej wiarygodne źródło informacji na temat społecznej odpowiedzialności firmy badani uznali jej pracowników. Na kolejnych miejscach są media, znajomi i rodzina.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki