Problemy z rachunkami od Energi. 180 dni na zapłatę faktur

Agnieszka Kamińska
Sławomir Kowalski
Udostępnij:
Brak rachunków Energi na czas, trudności z dostępem do internetowego konta to niektóre problemy, na które skarżą się klienci spółki. Energa przeprasza i tłumaczy, że niedługo wyśle faktury.

Henryk Momont, mieszkaniec Starogardu Gd., jest zdenerwowany. Od października ubiegłego roku nie otrzymuje faktur za zużycie energii elektrycznej. Obawia się, że po tylu miesiącach otrzyma ogromny rachunek albo że odetną mu prąd.

- To jest jakaś chora sytuacja! Nie wiem, o co chodzi. Żebym to ja, klient, musiał się dopominać o faktury! - denerwuje się. - W październiku płaciłem ok. 200 zł. Po tylu miesiącach pewnie zażądają z tysiąc złotych!

Problemy z rachunkami mają mieszkańcy na całym Pomorzu. Przedstawicie Grupy Energa tłumaczą, że opóźnienia w wystawieniu faktur rzeczywiście występują. Są związane z pracami nad wdrożeniem nowego systemu obsługi klienta.

- Przepraszamy tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Do większości z nich powinny one nadejść w ciągu kilku następnych tygodni - informuje Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa. - Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie. Dlatego skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie. Istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury.

Wydłużenie terminu płatności nie wymaga kontaktu z firmą. Wraz ze skumulowaną fakturą każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty.

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne, bieżące faktury wystawiane przez firmę, trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Firma zapewnia, że klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień jakie pojawiły się po stronie spółki.

Powyższa informacja nie dotyczy pozostałych klientów, którzy otrzymują faktury zgodnie z posiadaną umową.

W przypadku pozostałych pytań dotyczących oferty Energa Obrót prosi o kontakt z infolinią pod numerem 555 555 555 lub pisemnie.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Środki z KPO obniżą inflację - komentarz

Wideo

Komentarze 38

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dziadek
Kodeks cywilny w art. 388. § 1. Jeżeli jedna ze stron, wyzyskując przymusowe położenie, niedołęstwo lub niedoświadczenie drugiej strony, w zamian za swoje świadczenie przyjmuje albo zastrzega dla siebie lub dla osoby trzeciej świadczenie, którego wartość w chwili zawarcia umowy przewyższa w rażącym stopniu wartość jej własnego świadczenia, druga strona może żądać zmniejszenia swego świadczenia lub zwiększenia należnego jej świadczenia, a w wypadku gdy jedno i drugie byłoby nadmiernie utrudnione, może ona żądać unieważnienia umowy
G
Goja
Dlaczego mam inny numer klienta na nowym koncie.mam problem z e-przelewem. system mi odrzuca nr konta do wpłaty.komu. zaufać
M
Marzena
Mam nadzieje ze ten ktos kto w imieniu Energa to napisala przeczyta moj post Mi naliczono odsetki za fakrure ktora wystawiono w grudniu i nie powiadomiono mnie o jej wystawienu chociaz mam zaznaczone ze powinnam dostac sms i email. JEszcze na poczatku stycznia nie moglam sie zalogowac do konta ebok. Dzwonilam kazano czekac. Jak tylko dostalam info o fakturze (nastepnej) to ja zaplacilam - odsetek nie zaplacilam ale czesc kwoty ktora przelalam poszla na poczat odsetek. Pisze reklamacja a Wy ich nie czytacie informujac mnie ze wiadomosci o fakturach wysylacie na email i za mam zaleglosc do zaplacenia.
D
Dziobus
Aktualne saldo można sprawdzić na stronie 24.energa.pl? Co za bzdury!!!!!!!!????????? Ostatnią fakturę płaciłam we wrześniu a na w/w stronie moje saldo wynosi "0". Moim zdaniem to nie jest aktualne saldo!
J
Jarek
Kto byl tak nieodpowiedzilny i pozwolil udostepnic prywatna korespondencje do Kiszczaka?Kto zato teraz zaplaci jak nastapi lawina pozwow>
m
marecki2351
Wystarczy przejść na rozliczenie rzeczywiste i po kłopocie.
l
lika
Jeśli wiem ,że mniej więcej miesięcznie za prąd ok 200zł,a za gaz 250zł,to odkładam co miesiąc do koperty z napisem gaz taką kwotę,a do drugiej koperty z napisem prąd zbliżoną kwotę ,to choćbym fakturę otrzymała po 4 miesiącach ,to nie ma zaskoczenia,ewentualnie trzeba parę złotych dołożyć ,abo zostanie.Rachunki i tak dotrą do adresata,prędzej czy z opóżnieniem,ale budżet miesięczny domowy jest równomiernie obciążony i nie ma zaskoczenia.
A
[email protected]
Dostałam 1200zł za dwa mc. Bo jakis pan sie pomylił i co musialam zapłacić bo czekalam na jakąś konkretną odpowiedz w sprawie reklamacji faktury korekty czy cokolwiek....panie z biura obsługi tylko mówiły czekać i czekać no i przyszło proszę zapłacić w ciągu 3-dni bo odetną mi prąd......Paranoja!!!!
p
precz z PO&PiS
Prosze sprawdzac nr klienta na fakturach - sa podwojne faktury!!!

P.S. No cóż prezesi zamiast zajmowac sie firma przeprowadzili sie do marmurowych budynków i zakupili sobie pluszowe siedzenie pod tłuste du..ka i puste Łby!!!!! To jest fachowość i tanie państwo PiS!!! - głupi podatnik/wyborca dalej wybierze idiotów!!!
M
Max
Wiadomo ze trzeba płacić z reguły co dwa miesiące. Mniej więcej wiadomo tez ile...wiec o co to larum?
G
Gość
Kamilneo, przepraszamy za nieporozumienie, Skontaktuj się z nami ponownie telefonicznie, wyjaśnimy sytuację.
G
Gość
StG, zapewniamy, że wszystkie wpłaty na starych kontach są przeksięgowywane na nowe. Żeby to zweryfikować, możesz przesłać potwierdzenie płatności za pomoc formularza na stronie www.energa.pl/kontakt
G
Gość
Olu, zapewniamy że do opóźnionych faktur nie będą wysyłane wezwania ani naliczane odsetki.
G
Gość
Kasiu, zapewniamy że wszystkie kwoty wpłacane na stare numery kont przeksięgowywane są na nowe konto. Aktualne saldo znaleźć można na stornie 24.energa.pl
S
StG
No to życzę sukcesów w odzyskiwaniu wpłaconych pieniędzy. Przecież zmienili numer rachunku. Też wpłaciłem w listopadzie bo nie wiedziałem, że będzie zmiana numeru konta i nie mogę odzyskać nadpłaty.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie