Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Problemy z rachunkami od Energi. 180 dni na zapłatę faktur

Agnieszka Kamińska
Sławomir Kowalski
Brak rachunków Energi na czas, trudności z dostępem do internetowego konta to niektóre problemy, na które skarżą się klienci spółki. Energa przeprasza i tłumaczy, że niedługo wyśle faktury.

Henryk Momont, mieszkaniec Starogardu Gd., jest zdenerwowany. Od października ubiegłego roku nie otrzymuje faktur za zużycie energii elektrycznej. Obawia się, że po tylu miesiącach otrzyma ogromny rachunek albo że odetną mu prąd.

- To jest jakaś chora sytuacja! Nie wiem, o co chodzi. Żebym to ja, klient, musiał się dopominać o faktury! - denerwuje się. - W październiku płaciłem ok. 200 zł. Po tylu miesiącach pewnie zażądają z tysiąc złotych!

Problemy z rachunkami mają mieszkańcy na całym Pomorzu. Przedstawicie Grupy Energa tłumaczą, że opóźnienia w wystawieniu faktur rzeczywiście występują. Są związane z pracami nad wdrożeniem nowego systemu obsługi klienta.

- Przepraszamy tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Do większości z nich powinny one nadejść w ciągu kilku następnych tygodni - informuje Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa. - Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie. Dlatego skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie. Istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury.

Wydłużenie terminu płatności nie wymaga kontaktu z firmą. Wraz ze skumulowaną fakturą każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty.

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne, bieżące faktury wystawiane przez firmę, trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Firma zapewnia, że klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień jakie pojawiły się po stronie spółki.

Powyższa informacja nie dotyczy pozostałych klientów, którzy otrzymują faktury zgodnie z posiadaną umową.

W przypadku pozostałych pytań dotyczących oferty Energa Obrót prosi o kontakt z infolinią pod numerem 555 555 555 lub pisemnie.

[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki