Obie gdyńskie firmy wchodzą w skład konsorcjum, które wygrało przetarg na obsługę logistyczną eksportu kwasu pochodzącego z nowo otwartej wytwórni we Włocławku, należącej do PKN Orlen. W konsorcjum są także potentaci - Maersk Line i CTL Logistics.
Sopot: Letnia Gala Biznesu na hipodromie
Spółka Balticon odpowiadać będzie za montaż "liner bagów" - dużych plastikowych pojemników - wewnątrz kontenerów i przygotowanie samych kontenerów do obładunku kwasem teraftalowym. Maersk odpowiedzialny będzie za przewozy morskie, CTL za przewozy kolejowe. C.Hartwig Gdynia będzie koordynował cały łańcuch dostaw. Wartość całego kontraktu nie jest ograniczona i może wynieść ponad 6 mln euro rocznie.
Do obsługi transportu PTA spółka Balticon rozbudowała terminal w Gdańsku i utworzyła dział przeszkolonych pracowników. Wartość zakontraktowanych usług dla obsługi PKN Orlen przekracza 30 proc. obrotów terminalowych gdyńskiej firmy.
- Przekłada się to na zwiększenie o 11 proc. przychodów - mówi Tomasz Szmid, prezes Balticonu.
Kwas teraftalowy jest wykorzystywany do wytwarzania większości przedmiotów codziennego użytku, folii, opakowań, naczyń czy butelek. Światowe zapotrzebowanie na niego rośnie w tempie 8-10 proc. rocznie. Nowa wytwórnia we Włocławku zapewnia 20 proc. europejskiej produkcji PTA.
Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym wyzwaniem dla firm
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?