Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga Zielona otwarta. Trasa z Gdańska do Sopotu od środy przejezdna [ZDJĘCIA]

wie
Przemek Świderski / Dziennik Bałtycki
Prace projektowe rozpoczęły się jeszcze w 2004 roku, budowa ruszała stopniowo sześć lat później, a dziś cały odcinek prowadzący od. al. Grunwaldzkiej i al. Niepodległości (w Sopocie) do hali Ergo Arena i ul. Gospody jest gotowy. Władze Gdańska i Sopotu zapowiadają, że to dopiero początek - chcą by trasa sięgnęła obwodnicy.

Droga powstawała stopniowo - najpierw rondo ul. Gospody i ul. Łokietka (ta część była dostępna dla samochodów w czerwcu 2011 r.), następnie tunele (dwa samochodowe, jeden pieszo-rowerowy i droga z kładkami nad Drogą Zieloną i skrzyżowaniem ulic: Droga Zielona - Niepodległości - Grunwaldzka - Czyżewskiego.

Ostatnim, najbardziej skomplikowanym w realizacji odcinkiem, łączącym al. Grunwaldzką i ul. Gospody kierowcy pojechali po raz pierwszy w środę na kwadrans przed godz. 15., po ceremonii otwarcia z udziałem władz Gdańska i Sopotu.

- Wiem, że nie uwierzycie, ale kilka lat temu, kiedy podjęliśmy ten temat szanse na dofinansowanie były może nie równe zeru, ale powiedzmy 10 procent - mówił prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz, który przekonywał, że wart 102 mln zł odcinek, na który udało się ostatecznie uzyskać 55 mln zł z funduszy unijnych, dowodzi, że samorządowcy muszą odważnie projektować drogi. - Jesteśmy wybierani po to by podejmować ostre, ryzykowne decyzje, nawet "na bandzie - dodał. Wymienił też pozostałe realizowane w ostatnich latach przez Gdańsk i Sopot projekty,

- Trzeba ryzykować, nie można siedzieć, gnuśnieć i narzekać - potwierdził jego słowa prezydent kurortu, Jacek Karnowski, który podkreślił, że oba miasta chcą przedłużenia powstałego odcinka aż do obwodnicy. - Pomysł ma poparcie marszałka województwa i ministra transportu, Sławomira Nowaka -dodał.

Droga Zielona to jedna z ostatnich przewidywanych do przekazania w najbliższym czasie dróg w Gdańsku. Na otwarcie czeka jeszcze ostatni etap Trasy Sucharskiego - między Południową Obwodnicą Gdańska a Węzłem Elbląska. Gotów będzie najprawdopodobniej na początku przyszłego roku, choć jest szansa, że przejezdność uzyska jeszcze pod koniec tego. Warta łącznie ponad 470 mln zł (z czego ok. 378 mln zł pochodzi z funduszy UE). Trasa prowadzi na terminal promowy Westerplatte, ale główny powód jej powstania - tunel pod Martwą Wisłą, pozwalający prosto z obwodnicy wjechać do północnych dzielnic Gdańska - gotów będzie jesienią 2014 r.

Więcej zdjęć z otwartej Drogi Zielonej zobacz na gdansk.naszemiasto.pl!

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki