Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga do Igieł w Chojnicach prawie gotowa. Będzie kilka poprawek | ZDJĘCIA, WIDEO

Maria Sowisło
Maria Sowisło
Wideo
od 16 lat
Nie będzie na razie progu spowalniającego auta przy przejściu dla pieszych na ulicy Igielskiej. Tym samym, na którym zginął 59-letni rowerzysta. Będą za to poprawki. Na drodze spotkali się przedstawiciele służb i inwestorów.

Trwa przebudowa ulicy Igielskiej w Chojnicach. Niebawem realizowane będą ostatnie poprawki

Przebudowa ulicy Igielskiej w Chojnicach kosztowała dokładnie 17 mln 800 tys. zł, ale doliczyć trzeba jeszcze wykupienie gruntów. Kwota nie jest jeszcze znana bo toczy się spór z Instytutem Hodowli Roślin, na terenie którego powstała część infrastruktury, takiej jak np. trzy zbiorniki na wody opadowe. Pieniądze na przebudowę drogi wyłożyło miasto Chojnice (5,3 mln zł), gmina Chojnice (2,7 mln zł) oraz lwią część, bo ponad 9 mln 800 tys. zł rząd polski.

W ramach inwestycji powstała nie tylko nowa nawierzchnia na długości prawie dwóch kilometrów, ale też ścieżka rowerowa, miejsce widokowe z lunetą, plac zabaw w Igłach, dojazd do miejsca pamięci Doliny Śmierci, parkingi i trzy zbiorniki retencyjne. Jeden z nich może zimą posłużyć mieszkańcom, jako… lodowisko.

- Byłoby to bezpieczne lodowisko, bo głębokość nie przekroczy około 25 centymetrów. Myślę, że jakością przewyższałoby to, które urządzamy w Parku 1000-lecia – stwierdził Jacek Domozych, dyrektor Wydziału Inwestycyjno-Budowlanego w Urzędzie Miejskim w Chojnicach.

Podczas odbioru inwestycji była także omawiana poprawa bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych, na którym doszło do wypadku ze skutkiem śmiertelnym. Zmarł 59-letni rowerzysta potrącony przez samochód. Pomimo tego, że przedstawiciel policji sygnalizował potrzebę montażu progu spowalniającego samochody, urzędnicy są sceptyczni.

- To świadczy o kierowcy. Będziemy obserwować co będzie się tutaj działo. Jestem przeciwnikiem wyniesionych przejść dla pieszych. Jeśli jest duża ingerencja w nawierzchnię, pojawia się problem z odwodnieniem. Nie po to robimy drogi, oznakowanie pionowe i poziome, żeby coś takiego się stało. Progi są dobrym rozwiązaniem ale te przytwierdzane do asfaltu – skwitował Jacek Domozych.

Największa poprawka, jaką zająć się ma wykonawca to wysokość krawężników przy przejściach dla pieszych i rowerowych przejazdach. Obecnie są po prostu zbyt wysokie. Kolejne to techniczne, jak brak oznakowania pionowego (zakaz wjazdu na drogę z kostki ekologicznej do Doliny Śmierci) czy poziomego, jak symbole rowerów na ścieżce.

ZOBACZ TAKŻE:
Nowy żłobek w Chojnicach zacznie działać od 1 września. Rekrutacja zakończona. Jest lista rezerwowa | ZDJĘCIA, WIDEO

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki