Do portu w Gdyni zawijać będą statki o długości do 400 metrów

Redakcja
Do portu w Gdyni zawijać będą statki o długości do 400 metrówNowa obrotnica powstać ma w ramach pierwszego etapu projektu dotyczącego pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia
Do portu w Gdyni zawijać będą statki o długości do 400 metrówNowa obrotnica powstać ma w ramach pierwszego etapu projektu dotyczącego pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia materiały prasowe
Udostępnij:
Gdyński port ogłosił przetarg na realizację kluczowej dla jego rozwoju inwestycji, a mianowicie przebudowę Obrotnicy nr 2. Ta powstać ma w ramach pierwszego etapu projektu dotyczącego pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. - Przebudowa Obrotnicy nr 2 umożliwi zawijanie do Gdyni znacznie większych, niż dotychczas, statków kontenerowych. Przede wszystkim obsługujących bezpośrednie połączenia Europa - Azja - informują przedstawiciele gdyńskiego portu.

W ramach prac wyburzone zostaną części pirsów nr II i III, przebudowane zostanie nabrzeże Gościnne, powstanie też nowe stanowisko dla doku pływającego Stoczni Marynarki Wojennej oraz przeprowadzone zostaną roboty czerpalne.

Póki co, ze względów bezpieczeństwa, do gdyńskiego portu zawijać mogą statki o długości maksymalnie 330 metrów. To sprawia, że Gdynia pozostaje portem feederowym w sytuacji, gdy rynek żeglugowy zdecydowanie preferuje bezpośrednie połączenia transoceaniczne.

Sytuacja zmianie ulec ma pod koniec przyszłego roku, kiedy to przebudowana Obrotnica nr 2 ma zostać oddana do użytku. Wówczas to możliwe będzie zawijanie do Gdyni statków o długości nawet do 400 metrów.  Dzięki temu tak duże jednostki będą wreszcie mogły przybić do zlokalizowanych w głębi portu terminali kontenerowych BCT oraz GCT, po wcześniejszym obróceniu się na akwenie wewnętrznym.

Czytaj też: W stoczni "Crist" zbudowali barkę dla francuskiego armatora [ZDJĘCIA]

W trakcie projektowania są już natomiast kolejne etapy inwestycji. Te realizowane mają być  w latach 2018 - 2020. Obejmują one poszerzenie do 280 metrów i pogłębienie do 17 metrów toru podejściowego i pogłębienie do 16 metrów akwenów wewnątrz portu. W ich ramach do 140 metrów poszerzone ma zostać również wejście wewnętrzne.

Wówczas to gdyński  port będzie dysponował już  pięcioma nabrzeżami przystosowanymi do przyjmowania statków o zanurzeniu do 15 metrów - dwoma kontenerowymi i trzema masowymi. 

Marcin Lange

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Ś
Śledź
Na pewno jest to dobry ruch i cieszę się, że w końcu coś się robi w kierunku dopasowania Gdyni do rzeczywistości. Moze do czasu zwiększenia mozliwości rozwinięte zostanie również zaplecze kolejowo - drogowe...

Jednak długoterminowo Gdynia musi odejść od "grzechu pierworodnego" jakim jest powstanie jako konkurencja dla Gdańska. To było sto lat temu i takie były uwarunkowania i możliwości. Teraz można wyść w morze... Mam nadzieję, ze to będzie następny ruch.
S
Stan2
Port w Gdyni powinien rozwijać się w kierunku morza. Nie powinno się poprawiać budowniczych z lat 20. Nie chciał bym dowodzić pustym zbiornikowcem na takiej obwodnicy, bez marginesów na błędy.
s
salsalero
starego nie będzie na mostku, zamknie się w kabinie i będzie walił kapucyna, czyli robił sal,sal.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie