Nie będzie to nowa trasa okrążająca miasto, lecz 700-metrowa ulica, która pozwoli odciążyć ścisłe centrum miasta od uciążliwego ruchu.
Plan jest taki, by w miejscu gdzie dziś przebiega zapomniana, brukowa ul. Długa, zbudować szosę, która połączy wjazd do miasta od strony Złotowa (woj. wielkopolskie) z wjazdem drogą powiatową od Barkowa. Na obu końcach małej obwodnicy Debrzna mają powstać ronda, a na jej środku - zatoczka autobusowa i połączenie z ulicą koło debrzeńskiego ratusza.
Dzięki obwodnicy ruch w kierunku Człuchowa ma zostać poprowadzony świeżo wyremontowaną "powiatówką" do Barkowa i stamtąd dalej berlinką (droga krajowa nr 22), a nie jak dotychczas - sypiącą się drogą wojewódzką nr 188. Miasto chce ponadto przejąć będące dziś w gestii marszałka ulice Traugutta i Kościuszki. Ta druga ulica ma zostać wyłączona z ruchu i przebudowana na deptak.
Te zamierzenia mają zostać urzeczywistnione w 2011 roku, za 7 mln zł. Samorząd Debrzna chce się posiłkować m.in. pieniędzmi na tzw. schetynówki. Początkowo w kosztorysie pojawiła się kwota 14 mln zł, ale koncepcja zawierała ceny za materiały i robociznę obowiązujące w dużych miastach. W dokumencie uwzględniono też wykupy gruntów, lokali mieszkalnych i rozbiórki trzech budynków na trasie obwodnicy, a tymi zadaniami gmina Debrzno chce się zająć we własnym zakresie w przyszłym roku.
- Chcemy, by w 2011 roku wszystko było gotowe do rozpoczęcia i zakończenia inwestycji - mówi burmistrz Mirosław Burak.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?