Czy Twoja firma jest gotowa na rewolucję cyfrową? Zapytaj ekspertów o to jak i dlaczego warto przejść do online

Materiał powstał we współpracy z ING Bank Śląski
O tym, że biznes online jest ważnym fundamentem, na którym należy budować firmę, przekonały nas doświadczenia ostatnich miesięcy. Przedsiębiorcy, którzy postawili na online – wygrywali. Doświadczenia czasu pandemii przekonały wiele polskich firm do zmiany priorytetów i form działania. Wykorzystanie kanału online do pokazania swojej działalności, pozyskania nowych i utrzymania dotychczasowych Klientów, a także sprzedaży produktów czy usług stało się podstawowym celem. Jak prowadzić biznes online w branży offline?

Zapytaj ekspertów o biznes online

Jak zacząć sprzedawać i rozwijać swój biznes online? Zapytaj eksperta ING Banku Śląskiego.

Zadaj jedno lub wiele pytań o możliwości, rozwiązania, dobre praktyki, które możesz wykorzystać w swojej firmie.

Kliknij w poniższy baner i wpisz pytanie. Masz taką możliwość do 30 czerwca 2020 roku.

ING Bank Śląski

Biznes online: kiedy firma powinna zaistnieć w internecie?

Trendy w biznesie zmieniają się dynamicznie. Ostatnie lata mocno skierowały przedsiębiorców w stronę online. Funkcjonowanie marki w internecie niesie za sobą dużo korzyści, a liczba zarejestrowanych sklepów internetowych rośnie z roku na rok.

Codziennie w Polsce powstaje 21 nowych sklepów internetowych*.

Wielu przedsiębiorców obawia się aspektów technologicznych związanych z wejściem własnej firmy do świata internetu. Jeśli jednak stworzenie sklepu internetowego wydaje się trudną sztuką - są na rynku specjaliści, którzy mogą pomóc. Pierwszy krok do rozwinięcia swojego biznesu w online to przekonanie o tym, że ta zmiana przyniesie zamierzone korzyści.

Internet jest miejscem, w którym można:

  • pozyskać Klientów, którzy do tej pory nie znali marki, firmy, produktu,
  • utrzymać kontakt z Klientami, którzy znają markę, firmę, produkt,
  • budować własną pozycję eksperta,
  • umożliwić szybki kontakt z biurem obsługi klienta,
  • pokazać nowe produkty,
  • zachęcić do interakcji,
  • poznać oczekiwania odbiorców.

Użytkownicy są przyzwyczajeni do tego, że w internecie znajdują odpowiedź na każde pytanie. Na wakacjach szukamy atrakcji w internetowej nawigacji, chcąc skorzystać z restauracji, przeglądamy opinię innych użytkowników, a szukając produktów w sklepach internetowych, sprawdzamy stronę i wizerunek firmy. Warto zatem zaoferować swoje usługi również tam.

Biznes online to przyszłość polskiej przedsiębiorczości. Ostatnie doświadczenia pandemii uświadomiły nas w tym, że równowaga pomiędzy światem online i offline musi zostać zachowana.

Ty też możesz być online, dać się poznać klientom, dzielić się wiedzą ekspercką i przyciągać nowych użytkowników. W internecie dla każdego znajdzie się miejsce.

Biznes online: najnowsze trendy

Biznes online daje szerokie pole do popisu. Wiele obszarów jest do zagospodarowania, a w każdym z nich spore grono użytkowników, których można zaangażować, przyciągnąć, poznać ich opinie czy zachęcić do zakupu i skorzystania z usług.

Jak funkcjonować w biznesie online?

  • Mobile. Obecnie smartfon stał się dla każdego przenośnym komputerem, bazą danych i wiedzy, nawigacją, pomocnikiem i komunikatorem. Funkcjonalności mobile spełniają też wiele innych funkcji, dlatego przy projektowaniu działań biznesowych w obszarze mobile nie można zapomnieć o:
    - odpowiednim dostosowaniu strony pod różne urządzenia mobilne,
    - łatwości obsługi strony, sklepu z poziomu smartfonu,
    - integracji z bankowością internetową, social mediami itp.
  • E-commerce. Jeśli to możliwe pokaż swoje produkty i/lub usługi w sklepie internetowym. Według raportu “E-commerce w Polsce 2019”, przeprowadzonego przez Gemius w Polsce mamy 27,5 mln internautów z czego aż 60% kupuje w polskich sklepach internetowych. Oprócz tego, że przekonały nas zakupy internetowe, zaczęliśmy też doceniać polskie produkty i polskie firmy. ING Bank Śląski wspiera przedsiębiorców, którzy stawiają pierwsze kroki w e-commerce. Współpraca z bankiem oznacza pomoc w stworzeniu sklepu internetowego (wystarczy 5 dni!) także wdrożenie bezpiecznych i szybkich płatności imoje.
  • Media społecznościowe. Z raportu “Digital Poland 2019”, cyklicznego badania przeprowadzanego przez Hoosuite, wynika, że w social mediach Polacy spędzają średnio 2 godziny dziennie. To 2 godziny, w których reklama, wzmianka, informacja o produkcie lub usłudze może pojawić się w polu widzenia odbiorców. Obecność w social mediach pozwala na spełnianie celów wizerunkowych i sprzedażowych.

ING Bank Śląski

Jak firma Autogala przeszła cyfrową transformacje i czego możemy się od niej nauczyć?

W obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa na rozwój w sferze online musieli zdecydować się przedstawiciele wiele różnych branż. Niektórzy rewolucję cyfrową odkładali na ostatnią chwilę, ale kryzys przyspieszył wdrażanie programów, zmian i innowacji.

Polskie firmy są zdecydowanie otwarte na innowacje. Zmieniają się i dostosowują do nowej rzeczywistości. Jedną z takich firm jest Autogala - autoryzowany serwis i dealer Volvo w Warszawie.

PPG: Czy pandemia zmieniła pana myślenie o biznesie?
Rafał Iwanoski, CEO Autogala: Nie. To wciąż biznes, tylko w innym otoczeniu.

Czy branża motoryzacyjna była gotowa na taką sytuację kryzysową?
Rafał Iwanoski: Patrząc na to, jak sobie poradziła w Polsce - tak, chociaż wyzwania, szczególnie dla producentów, są ogromne.

Co konkretnie zmieniło się w prowadzeniu firmy od marca 2020 roku?
Rafał Iwanoski: Zwiększyła się elastyczność kontaktu z klientami i kontrahentami, zarówno po stronie naszej jak i klientów i kontrahentów, ale również pracowników.

Jaką rolę odgrywa w pana biznesie rynek online?
Rafał Iwanoski: Nie jest to duża waga. Serwisowanie aut to jednak praca z samochodem w naszej siedzibie. Sprzedawanie aut jest możliwe zdalnie, ale w praktyce częściej działamy offline.

Jak przebiegało przejście z offline do online i jak na tę zmianę zareagowali Klienci przyzwyczajeni do innej działalności Autogali?
Rafał Iwanoski: W serwisie kontakt z klientem jest możliwy poprzez różne formy typu telefon, mail czy ostatnio nawet aplikacja mobilna naszej firmy oraz czat. Okazało się jednak, że barierą były płatności. Trudno zarządzać kilkunastoma terminalami do kart kredytowych, które jeździłyby do klienta wraz z autem w usłudze Door to Door i musiałyby wracać do siedziby firmy by być przekazane innej osobie. Ponadto niektórzy klienci oczekują płatności przelewowych. Tu przyszedł nam z odsieczą ING Bank Śląski i system płatności imoje. Pracownicy obsługujący klientów otrzymali dostępy do tej platformy i mogli zaproponować każdemu klientowi płatność zdalną, bez jeżdżenia z terminalem kart czy czekania na przelew. Płatność przez link była idealnym rozwiązaniem na zaistniałą sytuację.

Czego szukają Klienci serwisu i salonu motoryzacyjnego w internecie? Czy jest coś, co zastąpiło np. jazdę próbną albo osobiste spotkanie w salonie?
Rafał Iwanoski: Na krótko nastąpiły zmiany - klienci oczekiwali bezkontaktowego spotkania i jazdy testowej. Po zmniejszeniu obostrzeń wszystko wróciło do normy.

Jaką radę dałby pan nowo powstałym firmom z branży motoryzacyjnej, albo tym, którzy mają w planach rewolucję cyfrową?
Rafał Iwanoski: Zacząć od internetu.

Biznes online? Jak zaplanować to mądrze? Zapytaj eksperta

W temacie prowadzenia działalności online, w internecie można znaleźć wiele opinii i informacji. Nie zawsze jednak są to pewne i potwierdzone źródła. Dlatego w cyklu realizowanym wspólnie z partnerem, ING Bankiem Śląskim, dajemy możliwość zadania pytań ekspertowi. Pytania możesz zadawać do 30 czerwca, wszystkie wątpliwości rozwiejemy już 7 lipca.

ING Bank Śląski

* Czytamy w raporcie “Jak ugryźć ecommerce w magazynie?”, Cushman & Wakefield, 2019.

Materiał oryginalny: Czy Twoja firma jest gotowa na rewolucję cyfrową? Zapytaj ekspertów o to jak i dlaczego warto przejść do online - Polska Times

Dodaj ogłoszenie