Budowa tunelu pod ulicą Wilanowską w Gdańsku. Między dwiema...

    Budowa tunelu pod ulicą Wilanowską w Gdańsku. Między dwiema częściami Jaru Wilanowska położono stalowe elementy przejścia [zdjęcia]

    mk

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Budowa tunelu pod ulicą Wilanowską w Gdańsku [2.08.2018]
    Pod ulicą Wilanowską w Gdańsku budowany jest tunel dla pieszych, łączący dwie części Jaru Wilanowska. Tak wyglądał plac budowy 2.08.2018
    1/11

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Marlena Klepacz

    Drugi miesiąc trwa budowa tunelu dla pieszych pod ul. Wilanowską w Gdańsku. Ulicę trzeba było rozebrać, aby położyć konstrukcję przejścia. Prace są na zaawansowanym etapie i przebiegają zgodnie z planem. Mają się zakończyć w październiku, ale ulica Wilanowska ma być przejezdna od początku września.
    Powstający 33-metrowy tunel będzie służył pieszym i rowerzystom. Połączy dwie części Jaru Wilanowska - popularnego zieleńca w południowej części Gdańska.

    Budowa tunelu pod ul. Wilanowską. Co zrobiono do tej pory?


    Aby móc wykonać 10-metrowy wykop pod tunel, wykonawca, firma Eurovia, rozebrał istniejącą dotychczas drogę na odcinku ok. 150 m.

    Zobacz, jak wyglądał plac budowy tunelu pod ulicą Wilanowską w Gdańsku pod koniec czerwca 2018 r. [zdjęcia]

    W lipcu zakończył się montaż stalowych elementów tunelu. 330 stalowych elementów konstrukcji, ważących po 150 kg każdy, połączyło 7000 śrub.

    Zobacz galerię

    Obecnie (początek sierpnia 2018) trwa zasypywanie tunelu i odtwarzanie nasypu.

    - Ulewa, która przeszła nad Chełmem 1.08.2018 r. na szczęście w żaden sposób nie wpłynęła na tempo prac - zapewnia Aneta Niezgoda z Zespołu ds. Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Nie odnotowano żadnych uszkodzeń związanych z ulewnym deszczem i burzą.

    Pod ulicą Wilanowską w Gdańsku budowany jest tunel dla pieszych, łączący dwie części Jaru Wilanowska. Tak wyglądał plac budowy 2.08.2018 Marlena Klepacz


    Zamknięcie ulicy Wilanowskiej. Objazd aleją Havla


    - W związku z tym, że budowa tunelu wymaga w pierwszej kolejności wykonania głębokiego wykopu, konieczne było zamknięcie ulicy Wilanowskiej na odcinku wykonywanych prac i wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu. Na wysokości Jaru, ul. Wilanowska jest nieprzejezdna i niedostępna dla pieszych. Objazd wszystkich pojazdów wyznaczony został przez al. Vaclava Havla. Prace polegające na budowie tunelu potrwają przez okres wakacyjny - poinformowała Ewa Parafjanowicz-Potuczko, z nadzorującej inwestycję Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

    Zakończenie robót przewidziano na koniec października 2018 r., ale przejezdność ul. Wilanowską zostanie zapewniona we wrześniu.

    Zobacz też: Zamknięcie Wilanowskiej w Gdańsku. Zmiany w kursowaniu autobusów i objazdy dla zmotoryzowanych





    Co się zmieni na terenie Jaru Wilanowska?


    Istniejąca część rekreacyjna zostanie uzupełniona o nowe miejsca zabawy i rekreacji, łąki i nowe trawniki. Nie zabraknie też nasadzeń drzew i krzewów. Zbudowane zostaną ścieżki, po których będzie można wygodnie spacerować i pobiegać, zainstalowane zostanie także oświetlenie i monitoring. Na terenie jaru zaplanowano też skwer ze stawkiem, miejsce do ćwiczeń Tai Chi, a nawet place sąsiedzkie.

    Najmłodsi goście jaru zyskają nowy plac zabaw „Lokomotywa”, a trochę starsi plac sprawnościowy oraz linowy. Nie zabraknie również małej architektury. Dodatkowo zaplanowano budowę budek lęgowych, domków dla owadów i karmników dla ptaków.

    Wykonawcą jest firma Eurovia. Realizacja zadania potrwa do października br. Łączny koszt inwestycji wynosi 5,7 mln zł, w tym koszt budowy tunelu to 1,8 mln zł.

    Zobacz też: Przegląd najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia na Pomorzu




    POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY.PL:


    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    podwójna robota

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    kiedyś już rozkopano wał, po której przechodzi ulica. szkoda że już wtedy nie pomyślano o tym żeby zrobić przejście pod ulicą.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY