Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Inwestycja zakończy się w terminie? Ocenią to analitycy STS

Karol Uliczny
Karol Uliczny
Przemysław Świderski
Bukmacherzy zainteresowali się jedną z ważniejszych inwestycji drogowych Pomorza. W ofercie firmy STS znalazły się zakłady dotyczące... Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, a konkretnie tego czy jej budowa zostanie ukończona w uzgodnionym terminie.

W związku z pandemią firmy bukmacherskie znacząco rozszerzyły zakres działania, starając się dostosować do nowej sytuacji w świecie sportu. Oprócz możliwości obstawiania dyscyplin e-sportowych czy gier wirtualnych, w ich ofertach nadal można znaleźć nietypowe zakłady dotyczące np. wydarzeń politycznych czy inwestycji. W ostatnich dniach polska firma STS zaproponowała swoim klientom obstawianie czy Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej zostanie ukończona w terminie.

- Według ekspertów STS najbardziej prawdopodobne jest, że kierowcy na OMT poczekają dłużej, niż deklarują wykonawcy – mówi Emilia Pyrz, specjalista PR Grupy STS. - Kurs na takie wydarzenie wynosi 1.70, co oznacza, że za każde postawione 100 zł można wygrać 149,60 zł, po odjęciu 12 proc. podatku od gier.

Dla optymistów kurs 2.00

OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została podzielona na dwa zadania realizacyjne:

  • Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km oraz
  • Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Pod koniec lutego 2021 r., po przeanalizowaniu 22 ofert, na wykonawców wybrano Budimex (zadanie nr 1) za 715 mln zł oraz, Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) za 776 mln zł (zadanie nr 2). Projektowanie i roboty budowlane potrwają 38 miesięcy bez przerw zimowych.

Jeżeli ktoś trafnie obstawi optymistyczny scenariusz, czyli zakończenie inwestycji w ciągu 47 miesięcy od rozpoczęcia prac projektowych, wówczas za 100 zł może zarobić 176 zł (kurs 2.00). Budowa wszystkich fragmentów S6 w woj. pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r.

Przypomnijmy, że OMT ma umożliwić sprawny przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki drogi S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Inwestycja ułatwi również funkcjonowanie mieszkańców Żukowa i Chwaszczyna, którzy zmagają się z dużymi korkami. Ten fragment trasy ma także odciążyć istniejącą już Obwodnicę Trójmiasta.

Chcemy zwężania ulic w centrach miast

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie