Od kilku miesięcy na ulicach polskich miast widać billboardy z Jezusem Chrystusem w koronie. To ewangelizacyjna kampania Radia Chrystusa Króla z Chicago. Na billboardach Jezusowi towarzyszą hasło "Jezus Chrystus Królem Polski" oraz cytaty z Pisma Świętego. Kampania ma promować Święto Chrystusa Króla, które w tym roku wypada 22.11.2020.
Billboard z Jezusem
Od niedawna taki billboard widać na ulicy Mickiewicza w Gdańsku Wrzeszczu, naprzeciwko kościoła św. Andrzeja Boboli parafii Świętego Krzyża ojców jezuitów. Wzbudził on zainteresowanie, ale też oburzenie części mieszkańców.
Sprawą z perspektywy działania gdańskiej uchwały krajobrazowej - nie z przyczyn ideologicznych czy światopoglądowych - zainteresowała się miejska radna Koalicji Obywatelskiej z Wrzeszcza Emilia Lodzińska. Poruszyła temat w rozmowie z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni.
- Przede wszystkim patrzę na kontekst prawny tego nośnika reklamowego - mówi Emilia Lodzińska. - W Gdańsku obowiązuje uchwałą krajobrazowa, która jasno określa możliwości dotyczące usytuowania m.in. billboardów. W tym miejscu taka forma reklamy jest niezgodna z prawem miejscowym, dlatego też powinna jak najszybciej zostać usunięta - dodaje miejska radna.
Dariusz Słodkowski, Kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej GZDiZ, przyznaje, że nośnik może być sprzeczny z normami dopuszczonymi przez uchwałę krajobrazową.
GZDiZ przeprowadzi wizję w terenie
- Rzeczywiście na pierwszy rzut oka jest on "nielegalny", tzn. niezgodny z Uchwałą Krajobrazową Gdańska poprzez zbyt duże wymiary w stosunku do obszaru w którym się znajduje. Pracownicy GZDiZ w tym tygodniu dokonają wizji w terenie i ew. rozpoczną postępowanie - informuje Dariusz Słodkowski.
Uchwała krajobrazowa została przyjęta przez Radę Miasta Gdańska w lutym 2018 roku. Jej celem było uporządkowanie przestrzeni reklamowej w mieście. Okres dostosowawczy dla branży reklamowej oraz właścicieli nośników trwał do kwietnia 2020 roku, jednak z powodu pandemii koronawirusa wstrzymano kontrolę szyldów.
Do 04.11.2020 wszczęto 218 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej w związku z naruszeniem uchwały krajobrazowej. Nałożono 126 kar o łącznej kwocie 895 840 zł. Wydano też 2179 wezwań do usunięcia reklamy.
Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?