Billboard z Jezusem Chrystusem we Wrzeszczu sprzeczny z uchwałą krajobrazową. Sprawie przyjrzy się Gdański Zarząd Dróg i Zieleni

Rafał Mrowicki
Rafał Mrowicki
Billboardy z Jezusem Chrystusem są częścią ogólnopolskiej kampanii ewangelizacyjnej Przemyslaw Swiderski
Uwagę mieszkańców Wrzeszcza Dolnego od kilku dni zwraca uwagę billboard z wizerunkiem Jezusa Chrystusa. To część ogólnopolskiej kampanii ewangelizacyjnej widocznej na ulicach różnych polskich miast. Nośnik, na którym znajduje się wizerunek Jezusa, może naruszać gdańską uchwałę krajobrazową, dlatego przyjrzy mu się Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.

Od kilku miesięcy na ulicach polskich miast widać billboardy z Jezusem Chrystusem w koronie. To ewangelizacyjna kampania Radia Chrystusa Króla z Chicago. Na billboardach Jezusowi towarzyszą hasło "Jezus Chrystus Królem Polski" oraz cytaty z Pisma Świętego. Kampania ma promować Święto Chrystusa Króla, które w tym roku wypada 22.11.2020.

Billboard z Jezusem

Od niedawna taki billboard widać na ulicy Mickiewicza w Gdańsku Wrzeszczu, naprzeciwko kościoła św. Andrzeja Boboli parafii Świętego Krzyża ojców jezuitów. Wzbudził on zainteresowanie, ale też oburzenie części mieszkańców.

Sprawą z perspektywy działania gdańskiej uchwały krajobrazowej - nie z przyczyn ideologicznych czy światopoglądowych - zainteresowała się miejska radna Koalicji Obywatelskiej z Wrzeszcza Emilia Lodzińska. Poruszyła temat w rozmowie z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni.

- Przede wszystkim patrzę na kontekst prawny tego nośnika reklamowego - mówi Emilia Lodzińska. - W Gdańsku obowiązuje uchwałą krajobrazowa, która jasno określa możliwości dotyczące usytuowania m.in. billboardów. W tym miejscu taka forma reklamy jest niezgodna z prawem miejscowym, dlatego też powinna jak najszybciej zostać usunięta - dodaje miejska radna.

Dariusz Słodkowski, Kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej GZDiZ, przyznaje, że nośnik może być sprzeczny z normami dopuszczonymi przez uchwałę krajobrazową.

GZDiZ przeprowadzi wizję w terenie

- Rzeczywiście na pierwszy rzut oka jest on "nielegalny", tzn. niezgodny z Uchwałą Krajobrazową Gdańska poprzez zbyt duże wymiary w stosunku do obszaru w którym się znajduje. Pracownicy GZDiZ w tym tygodniu dokonają wizji w terenie i ew. rozpoczną postępowanie - informuje Dariusz Słodkowski.

Uchwała krajobrazowa została przyjęta przez Radę Miasta Gdańska w lutym 2018 roku. Jej celem było uporządkowanie przestrzeni reklamowej w mieście. Okres dostosowawczy dla branży reklamowej oraz właścicieli nośników trwał do kwietnia 2020 roku, jednak z powodu pandemii koronawirusa wstrzymano kontrolę szyldów.

Do 04.11.2020 wszczęto 218 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej w związku z naruszeniem uchwały krajobrazowej. Nałożono 126 kar o łącznej kwocie 895 840 zł. Wydano też 2179 wezwań do usunięcia reklamy.

Menedżer sportowy - zbawienie czy zło konieczne?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie