Bezpieczny internet, e-faktury, spis numerów

    Bezpieczny internet, e-faktury, spis numerów

    Zdjęcie autora materiału

    Dziennik Bałtycki

    Liliana Kulesza,szef biura prasowego Telekomunikacji Polskiej w Gdańsku odpowiada na pytania czytelników
    Kiedy i czy w ogóle wydana będzie nowa książka telefoniczna? Jeśli tak, to gdzie można ją zdobyć i ile będzie kosztowała?
    "Ogólnokrajowy Spis Abonentów 2008" zostanie wydany dla całego woj. pomorskiego oraz osobno dla Gdańska - obejmuje abonentów ze strefy numeracyjnej 058. Termin wydania obu pozycji to listopad 2008 r. Będą one dostępne w salonach TP, zarówno w wersji papierowaj, jak i elektronicznej (CD, DVD).

    Moja 14-letnia córka korzysta z Neostrady i ściąga różnego typu informacje z internetu. Czy można wprowadzić jakieś zabezpieczenia, które pozwolą uniknąć ściągania przez moje dziecko niewłaściwych treści?

    Oczywiście, takich zabezpieczeń jest wiele. Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w bezpłatnym poradniku dla rodziców, który jest dostępny w salonach sprzedaży TP na terenie całego kraju oraz na stronie www.bezpiecznemedia.tp.plPrzewodnik składa się z czterech rozdziałów, poświęconych internetowi, telewizji, telefonom komórkowym i stacjonarnym. Każdy zawiera zarówno informacje o narzędziach zabezpieczających, takich jak programy antywirusowe, filtry, blokady, ale też wiele praktycznych porad i przydatnych kontaktów, np. strony serwisów przeznaczonych dla dzieci czy namiary na organizacje zajmujące się bezpieczeństwem.

    Mnie i sąsiadów odwiedził przedstawiciel handlowy, twierdząc, że jest z TP. Okazało się, że jest oszustem - namawiał do korzystania z usług innej firmy. Kilka osób nieświadomie podpisało z nim umowy. Co w tej sytuacji zrobić?
    Dociera do nas coraz więcej tego typu sygnałów. Należy przede wszystkim wiedzieć, że w ciągu 10 dni od daty podpisania umowy można od niej odstąpić, nie ponosząc żadnych konsekwencji. Przy zawieraniu umów należy dokładnie przeczytać to, co otrzymuje się do podpisu. Nasi doradcy, którzy odwiedzają klientów w domach, zawsze wcześniej umawiają się telefonicznie. Aby wyeliminować nieuczciwych sprzedawców, wprowadziliśmy standardy obsługi klientów: każdy doradca TP wyposażony jest w identyfikator z logo, który powinien okazać podczas pierwszego kontaktu i na żądanie. Prawdziwość danych doradcy można w każdej chwili sprawdzić dzwoniąc pod bezpłatny numer błękitnej linii 9393 i podając te dane. Sprzedawca posiada również upoważnienie do zbierania zamówień, podpisane przez odpowiedniego dyrektora w TP, na którym znajduje się imię i nazwisko sprzedawcy, nr jego dowodu osobistego oraz unikalny nr ID - ten sam co na identyfikatorze. Doradca TP ubrany jest w firmowy strój.

    Czy istnieje możliwość otrzymywania rachunków za telefon w formie elektronicznej?
    Tak, od listopada ubiegłego roku TP umożliwiła klientom otrzymywanie rachunków za usługi w formie elektronicznej, zamiast tradycyjnego papierowego dokumentu. E-faktury są zabezpieczone elektronicznym podpisem gwarantującym ich autentyczność. Klienci zainteresowani otrzymaniem takiego rachunku, powinni złożyć pisemne zamówienie w salonie lub punkcie sprzedaży TP bądź wysłać pocztą na adres: Telekomunikacja Polska, ul. Bażantów 35, 40-668 Katowice.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    w dobrą strone

    Elektra (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 34 / 19

    Elektroniczna faktura! Kurcze muszę sobie to załatwić. Szkoda, że nie wiedziałam wcześniej tak już od dawna zrezygnowałabym z tych kilogramów papieru rocznie.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo