Baza Paliw na Dębogórzu powiększyła się o dwa dodatkowe rurociągi. Port Gdynia i PERN deklarują dalszą współpracę

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
Wzrasta zainteresowanie importer paliw drogą morską. Przeładunki gotowych paliw płynnych w gdyńskim porcie idą na rekord - w I kwartale 2021 przeładunki wzrosły o ponad 36% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku. Już teraz zapowiedziano rozbudowę Bazy Paliw w Dębogórzu.

W okresie styczeń – marzec 2021 r. przeładowanych zostało 561 375,49 tys. ton. Baza Paliw w Dębogórzu na zapleczu portu, skomunikowana rurociągiem bezpośrednio z terminalem paliw płynnych w Porcie Gdynia, powiększyła się o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m³ każdy, tym samym pojemność magazynowa bazy wzrosła do prawie 260 tys. m³. Niedługo rusza także rozbudowa kolejnego zbiornika, a jak słyszymy, plan rozwoju bazy obejmuje nie tylko rozbudowę pojemności magazynowych, ale również instalacji transportu rurociągowego, modernizację frontu kolejowego. Ponadto we współpracy z PERN Zarząd Portu Morskiego Gdynia S.A. realizuje inwestycje na stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych (SPPP). Nowe udogodnienia pozwolą klientom PERN na bardziej efektywny import i dalszą dystrybucję oleju napędowego. Realizacja inwestycji ma na celu dostosowanie zdolności magazynowych i technologicznych do warunków rynkowych.

– Nasz paliwowy hub morski – terminal produktów naftowych w Dębogórzu to jeden z filarów zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Umożliwiamy naszym Klientom import paliwa na dużą skalę drogą morską z dowolnego regionu świata. Stale podnosimy sobie poprzeczkę i dlatego rozbudowujemy i modernizujemy nasze bazy, czego przykładem jest właśnie zakończony drugi etap programu Megainwestycji – powiedział Igor Wasilewski, prezes PERN.

Rusza Program Megainwestycji

Realizowany przez PERN Program Megainwestycji to ogłoszony w kwietniu przetarg na budowę 7 zbiorników magazynowych o łącznej pojemności 224 tys. m³ wraz z infrastrukturą towarzyszącą w swych bazach paliw w Koluszkach, Nowej Wsi Wielkiej i Dębogórzu.

- Inwestycje sprzyjają rekordowym przeładunkom paliw płynnych w Porcie Gdynia. Cieszymy się, że rozbudowa infrastruktury pozwoli znacząco zwiększyć możliwości przeładunkowe bazy paliw w Dębogórzu, realizując dystrybucję paliw w wolumenach zgodnych z aktualnym i przyszłym zapotrzebowaniem krajowego rynku paliw – komentuje Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Przypomnijmy, że Port Gdynia już w 2017 roku podjął decyzję o zmodernizowaniu Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (SPPP). Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych, umiejscowione przy falochronie, wyposażone zostało w nowy nalewak wraz z fundamentem i instalacjami przynależnymi, który do użytkowania został oddany w marcu 2020 r. W kwietniu bieżącego roku ogłoszono również przetarg na podwyższenie istniejącego Morskiego Ramienia Przeładunkowego R203 na terminalu paliwowym w Porcie Gdynia za pomocą stalowego adaptera.

Nie lekceważ migreny. To może być niebezpieczne!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie