Baza Paliw na Dębogórzu powiększyła się o dwa dodatkowe rurociągi. Port Gdynia i PERN deklarują dalszą współpracę

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
Wzrasta zainteresowanie importer paliw drogą morską. Przeładunki gotowych paliw płynnych w gdyńskim porcie idą na rekord - w I kwartale 2021 przeładunki wzrosły o ponad 36% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku. Już teraz zapowiedziano rozbudowę Bazy Paliw w Dębogórzu.

W okresie styczeń – marzec 2021 r. przeładowanych zostało 561 375,49 tys. ton. Baza Paliw w Dębogórzu na zapleczu portu, skomunikowana rurociągiem bezpośrednio z terminalem paliw płynnych w Porcie Gdynia, powiększyła się o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m³ każdy, tym samym pojemność magazynowa bazy wzrosła do prawie 260 tys. m³. Niedługo rusza także rozbudowa kolejnego zbiornika, a jak słyszymy, plan rozwoju bazy obejmuje nie tylko rozbudowę pojemności magazynowych, ale również instalacji transportu rurociągowego, modernizację frontu kolejowego. Ponadto we współpracy z PERN Zarząd Portu Morskiego Gdynia S.A. realizuje inwestycje na stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych (SPPP). Nowe udogodnienia pozwolą klientom PERN na bardziej efektywny import i dalszą dystrybucję oleju napędowego. Realizacja inwestycji ma na celu dostosowanie zdolności magazynowych i technologicznych do warunków rynkowych.

– Nasz paliwowy hub morski – terminal produktów naftowych w Dębogórzu to jeden z filarów zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Umożliwiamy naszym Klientom import paliwa na dużą skalę drogą morską z dowolnego regionu świata. Stale podnosimy sobie poprzeczkę i dlatego rozbudowujemy i modernizujemy nasze bazy, czego przykładem jest właśnie zakończony drugi etap programu Megainwestycji – powiedział Igor Wasilewski, prezes PERN.

Rusza Program Megainwestycji

Realizowany przez PERN Program Megainwestycji to ogłoszony w kwietniu przetarg na budowę 7 zbiorników magazynowych o łącznej pojemności 224 tys. m³ wraz z infrastrukturą towarzyszącą w swych bazach paliw w Koluszkach, Nowej Wsi Wielkiej i Dębogórzu.

- Inwestycje sprzyjają rekordowym przeładunkom paliw płynnych w Porcie Gdynia. Cieszymy się, że rozbudowa infrastruktury pozwoli znacząco zwiększyć możliwości przeładunkowe bazy paliw w Dębogórzu, realizując dystrybucję paliw w wolumenach zgodnych z aktualnym i przyszłym zapotrzebowaniem krajowego rynku paliw – komentuje Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Przypomnijmy, że Port Gdynia już w 2017 roku podjął decyzję o zmodernizowaniu Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (SPPP). Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych, umiejscowione przy falochronie, wyposażone zostało w nowy nalewak wraz z fundamentem i instalacjami przynależnymi, który do użytkowania został oddany w marcu 2020 r. W kwietniu bieżącego roku ogłoszono również przetarg na podwyższenie istniejącego Morskiego Ramienia Przeładunkowego R203 na terminalu paliwowym w Porcie Gdynia za pomocą stalowego adaptera.

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury zmodernizował swoją infrastrukturę

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie