60 Sekund Biznesu: Zapomnimy o listach? Poczta polska w 2020 roku wystartuje z e- doręczeniami

Maciej Badowski
Maciej Badowski

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Poczta Polska Usługi Cyfrowe będzie uczestniczyła w projekcie e- doręczenia. Tradycyjne doręczenia listowne zostaną zamienione na elektroniczne. Każdy obywatel będzie miał swoją „bezpieczną” skrzynkę, na którą będzie otrzymywał całą korespondencję urzędową, czyli wszystkie listy z sądów, urzędów skarbowych, organów samorządu terytorialnego będą docierały na skrzynkę elektroniczną.

- Automatycznie tą samą droga, czyli elektroniczną, obywatel będzie mógł się kontaktować z administracją. To wielka oszczędność dla administracji, bo chodzi tu taj o kwotę rzędu 100 mln zł oraz ogromna oszczędność czasu dla obywateli. Uczestniczymy w tym projekcie cywilizacyjnym mając gotowe rozwiązania, ponieważ tego rodzaju usługa, czyli neo-list elektroniczny jest już przez nas oferowana. To właśnie ona będzie stanowiła podstawę dla zbudowania ogólnopaństwowego systemu e- doręczeń- tłumaczy w rozmowie z AIP Michał Putkiewicz, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Usługi Cyfrowe.

Przeczytaj także:

Jednak, żebyśmy mogli przejść na drogę mailową, najpierw muszą zostać przyjęte odpowiednie regulacje prawne, nad którymi pracuje Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Infrastruktury.

- Kiedy ustawa zostanie przyjęta, to zakładamy, że od 1 styczna 2020 roku ten system będzie działał. Wtedy każdy obywatel otrzyma swoją skrzynkę, swój indywidualny adres skrzynki, najprawdopodobniej będzie to adres PESEL@gov.pl i wtedy każdy obywatel, który złoży deklarację cyfrową, czyli wyrazi chęć, że chce całość korespondencji otrzymywać elektronicznie, to wtedy całość korespondencji będzie otrzymywał właśnie w ten sposób- tłumaczy Putkiewicz.

Nie wszyscy obywatele chcą lub mogą korzystać z tego rodzaju rozwiązań, dlatego program zakłada także elementy hybrydowe, czyli część obywateli, którzy będą chcieli otrzymywać korespondencję w formie papierowej, nadal będzie ją otrzymywać w takiej formie.

- Jak to będzie wyglądało? Administracja będzie do nas przesyłała korespondencję w formie elektronicznej, my będziemy ja drukowali, pakowali, a listonosz doręczy ją obywatelowi. Analogicznie obywatel będzie mógł odpowiedzieć na to pismo analogowo lub elektronicznie. List w formie papierowej będzie trafiał do nas, my będziemy go skanowali i przesyłali do organu administracji z zachowaniem wszystkich kwestii bezpieczeństwa i poufności- tłumaczy ekspert.

Materiał oryginalny: 60 Sekund Biznesu: Zapomnimy o listach? Poczta polska w 2020 roku wystartuje z e- doręczeniami - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
TED

Musi być ogłoszony przetarg na te usługi.

Z
Zainteresowany

A RODO To P.P. nie obowiązuje ??? oprócz sądu i ,, Kowalskiego ,, o sprawie lub wyroku będzie wiedział tylko ,, Grześ ten co przyjmuje -ten co drukuje - ten co kopertuje - itd a od Grzesia ........ coś tu nie gra pomysł nie do końca przemyślany jak większość pomysłów na P.P. .

Dodaj ogłoszenie