Zarząd Portu Gdańsk gotowy na transport zboża. W planie obsługa 2,5 miliona ton

Michał Karcz
Michał Karcz
Wzmożony ruch w Porcie Gdańsk w związku z eksportem zboża
Wzmożony ruch w Porcie Gdańsk w związku z eksportem zboża Przemyslaw Swiderski
Nowy terminal, zmiana w komunikacji drogowej, strefa buforowa to kilka działań, które mają zwiększyć przeładunek zboża w Porcie Gdańsk. Wstępnie szacuje się, że w tym roku ma być to ok. 2,5 miliona ton tego towaru, czyli o 600 tys. więcej niż rok temu.

W ostatnich miesiącach temat zboża był niezwykle często poruszany. Na krajowym rynku zanotowano nadmiarową ilość surowca, głowinie tego sprowadzanego z Ukrainy. Aby zachwiać rynków skupu w Polsce, zdecydowano się na zwiększony eksport, także drogą morską. W ten sposób problem niekontrolowanego nadmiaru zboża ma zostać rozstrzygnięty.

Zwiększony transport zboża z Portu Gdańsk

W 2022 roku z Portu Gdańsk wypłynęło ok. 1.9 miliona ton zboża. Zarząd spółki szacuje, że w tym roku będzie to ok. 2,5 miliona ton. Takie plany będą się wiązać nierozerwalnie ze zwiększonym ruchem tranzytowym pomiędzy Gdańskiem a resztą częścią kraju. Tak więc zarząd PG zdecydował o stworzeniu nowych miejsc przeładunkowych dla ciężarówek.

Przed nami spore wyzwanie, jeśli chodzi o wywiezienie poza teren Polski zapasów zbóż, znajdujących się aktualnie w zasobach magazynowych. Eksport takich ilości zboża jest możliwy tylko drogą morską. W związku z tym operatorzy działający na terenie portu mają niełatwe zadanie maksymalizacji swoich zdolności przeładunkowych. Aby to ułatwić, Port Gdańsk prowadzi prace w zakresie przygotowania infrastruktury i zasad organizacji głównych kanałów logistycznych, tak aby ruch do portu i z portu odbywał się maksymalnie płynnie – wyjaśnia Kamil Tarczewski, wiceprezes Zarządu Morskiego Port Gdańsk

2,5 miliona zboża na eksport z Portu Gdańsk

Obecnie jest 6 terminali, które są odpowiedzialne za przeładunek zboża w porcie. Każdy z nich jest w stanie łącznie obsłużyć 758 ciężarówek w ciągu doby. Od początku roku do początku kwietnia rozładowano 13 280 ciężarówek ze zbożem. Dane te pokazują, że transport surowca do portu odbywa się głównie drogą lądową. Odpowiada on ok. za 70% całego obrotu. Aby usprawnić ruch samochodowy pomiędzy terminalami, zdecydowano się na stworzenie specjalnych miejsc postojowych. Powstały one przy każdym z nich, łącznie mogą pomieścić 600 ciężarówek.

Zarząd Portu wystąpił też z prośbą do gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni o specjalne zmiany w ruchu drogowym. Poproszono m. in. o przeznaczenie lewego pasa na ul. Marynarki Polskiej do jazdy na wprost w kierunku dzielnicy Nowy Port i prawego pasa ruchu do skrętu w ul. Śnieżną. Ponadto na Skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej i ul. Śnieżnej nie będzie można skręcić w ulicę Szklana Huta.

CZYTAJ TEŻ: Port Gdańsk walczy z pyleniem na terenie miasta. Zakupione urządzenia mają pomóc w utrzymaniu standardów powietrza

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie