Nasza Loteria

Zamek w Malborku odwiedza coraz mniej turystów

Jacek Skrobisz
Archiwum
Malborski zamek co roku odwiedza coraz mniej turystów. Liczba gości odwiedzających zamek w Malborku spada sukcesywnie od pięciu lat.

Między 2007 a 2012 rokiem sprzedaż biletów do jednej z największych atrakcji turystycznych w Polsce zmalała o blisko 100 tysięcy. Pięć lat temu Muzeum Zamkowe mogło pochwalić się frekwencją na poziomie rekordowych 502 tysięcy osób, a w ubiegłym roku bilety kupiło już tylko 404 tysiące gości.

- Spadek liczby turystów to tendencja ogólnopolska. Poza muzeum w Oświęcimiu, które jest zupełnie w innej kategorii, tylko Wieliczka może pochwalić się ponad milionem turystów. To absolutny lider w Polsce - mówi Mariusz Mierzwiński, dyrektor
Muzeum Zamkowego. - Na pewno wpływ na mniejszą liczbę gości ma zubożenie społeczeństwa, ale trzeba pamiętać, że my od kilku lat nie podnosiliśmy drastycznie cen biletów. Ostatnia podwyżka wynosiła 50 groszy.

Mierzwiński zwraca uwagę także na inną kwestię. Liczba sprzedawanych biletów nie oddaje w pełni zainteresowania zabytkiem, wpisanym na listę dziedzictwa narodowego UNESCO. Muzeum w ciągu roku wydaje też kilkadziesiąt tysięcy darmowych wejściówek, organizuje na przykład nocne zwiedzanie zamku w ramach "Nocy Muzeów" czy przyciąga na tereny zamkowe Oblężeniem Malborka.

- Mamy słabą promocję - przyznaje Mariusz Mierzwiński. - Będę dążył do tego, by od przyszłego roku promocją zamku i tutejszych wydarzeń zajmowała się firma zewnętrzna.

Muzeum Zamkowe szacuje, że w tym roku nie będzie spadku sprzedanych biletów do warowni. Prognozy mówią o 420-430 tys. turystów.

[email protected]

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
anetta
byłam tam ceny są wysokie 1 osoba to jeszcze ale tam się jedzie całymi rodzinami więc wejście już 5 osób to wydatek 200 zł a co do przewodników to się bardzo spieszą wręcz biegiem i jeszcze jeżeli się nie lubią a się mijają to widać dogryski nie na miejscu wiedza mała albo tak mało mówią nie polecam jazdy w mies maj czerwiec masa wycieczek szkolnych lipiec masa turystów pozostałe ok a i są jeszcze dodatkowe bilety jak się chce wejść na wierzę 8 zł i jeszcze w parę innych miejsc więc na jednym bilecie się nie kończy i w poniedziałki płacimy 8 zł za bilet wejściowy na zamek ale nie można zwiedzić wówczas sal nieraz tylko są ze 2 3 otwarte i brak informacji o cenach biletów na stronie zamku ogólnie zamek cudny ale potrzeba ciut posprzątać i go rozwijać a i jeszcze za parking bulimy że hej 25 zł więc dużo od nas zdzierają cena 20 zł byłaby ok bo i za co tyle bulimy jak zamek jest i tak utrzymywany za naszą podatników kasę a wita się turystów trochę arogancko i lekceważąco są bo są nic ponadto
g
gość
Firma zewnętrzna zajmująca się promocją to zapewne nic innego jak tylko wprowadzenie do współpracy swoich znajomków . Miałam okazję przyjrzeć się kilakrotnie z bliska pracy,którą wykonują ludzie zajmujący się aktualnie promocją malborskiego zamku i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem pracy na rzecz promocji zamku jaką wykonują ci ludzie. Znakomitym pomysłem promocyjnym było np. zorganizowanie ZWIEDZANIA Z DUCHAMI na terenie zamku , które odbyło się w zeszłym roku i przyciągnęło dużo ludzi w okresie w jakim na pewno nie przyszli by tylko po to aby oglądać tylko ekspozycje zamkowe . Więcej takich pomysłów na imprezy tematyczne na pewno znacznie ożywiłoby ruch turystyczny po sezonie, gdzie nikt nie jest zainteresowany oglądaniem zabytków oraz wystaw zamkowych - co z kolei przełożyło by się na zwiększenie sprzedaży biletów. Także Panie Dyrektorze radziłabym nie wygadywać głupot że ma Pan słabą promocję i że potrzebuje Pan firmy zewnętrznej do promowania zamku bo to bzdura, niech Pan raczej skupi się nad tym by pozwolić rozwinąć skrzydła ludziom, którzy w tej chwili u Pana pracują i zajmują się promocją zamku , a na pewno ilość sprzedanych biletów wzrośnie.
J
Jozef Bak z Pultuska
Jest granica szalenstwa ktorej nie znaja wlodarze zamku. Jesli przy zaporowej cenie podnosimy ja o 50 groszy to poza dobrym samopoczuciem adminow walimy lbem o zamkowe mury. Nastepnym problemem sa grubianscy, rubaszni, niekompetentni przewodnicy- idioci. Znaja tylko wyuczone frazy. Wejscie z nimi w dyspute pokazuje jak sa plytcy i glupi. Do tego bezczelni. Jeden z tych chamow, zwanych na wyrost przewodnikami kpil z mojej postury, widzial juz mnie na roznie w reflektarzu i w nosie mial moje sprostowania profesora historii.
G
Gość
Byłem ostatnio w Malborku i chciałem wejść na Zamek . Po zobaczeniu cen biletów na poziomie biletów muzeów w Europie zachodniej - odlot. Ja wiem , że to piękny zabytek ,ale cena jest troszkę za wysoka.
R
Reformator
Zmienić dyrekcję i dział marketingu - w firmie by tak zrobiono
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki