Wzmocniony C. Hartwig Gdynia w Grupie Rhenus. Duża transakcja na rynku spedycji

red.
Udostępnij:
Renomowana europejska firma logistyczna Rhenus Beteiligungen International, stojąca na czele globalnej Grupy Rhenus, sfinalizowała zakup spółki C.Hartwig Gdynia, jednej z wiodących firm spedycyjnych w Polsce. Wejście spółki z Gdyni w struktury światowego gracza jeszcze bardziej wzmocni jej pozycję na krajowym i europejskim rynku. Dla Grupy Rhenus przejęcie gdyńskiego spedytora będzie oznaczało znaczne zwiększenie obrotów i udziału w obszarach spedycji morskiej i lotniczej w Polsce.

Sprzedaż C.Hartwig Gdynia jest efektem zmian w strategii biznesowej szczecińskiej firmy OT Logistics, dotychczasowego większościowego udziałowca gdyńskiej spółki.

C.Hartwig Gdynia specjalizuje się w spedycji morskiej pełnokontenerowej. Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy. Teraz zostanie dodatkowo wzmocniony dzięki dostępowi do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus. Spółka stawia też na rozwój eksportu do USA, Wielkiej Brytanii oraz importu z Dalekiego Wschodu, głównie z Chin.

– Jedną z podstawowych korzyści dla naszej firmy jest włączenie jej w globalną sieć agentów spedycyjnych i możliwość korzystania z frachtów morskich, które Rhenus negocjuje z armatorami na poziomie globalnym, a nie tylko lokalnym. Będziemy też mogli oferować dodatkowe usługi, związane np. z dystrybucją krajową i logistyką kontraktową, których do tej pory nie posiadaliśmy w naszym portfolio. Dzięki wdrożeniu w C.Hartwig Gdynia globalnego systemu operacyjnego nowego właściciela, zyskamy bezpośrednie połączenie operacyjne z innymi firmami Grupy Rhenus, m.in. na tak istotnych rynkach jak Chiny i USA. To z kolei pozwoli nam uzyskać jeszcze wyższy poziom efektywności działań – mówi Przemysław Stawski, Wiceprezes Zarządu C.Hartwig Gdynia S.A

.

Obecność w Grupie Rhenus pozwoli spółce z Gdyni mocniej rozwijać również usługi spedycji lotniczej oraz drobnicowej, w tym świadczone w transporcie kolejowym z Chin. Firma planuje też otwarcie własnych oddziałów agencji celnej na granicy polsko-ukraińskiej, a także nowych magazynów przeładunkowych, dzięki którym wzrośnie zdolność do sprawnego formowania i rozformowywania kontenerów klientów C.Hartwig Gdynia.

– Bycie częścią silnej Grupy pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość i planować rozwój. Posiadanie stabilnego zaplecza w niezwykle dynamicznych czasach i często zmieniającej się sytuacji rynkowej daje nam i naszym klientom przekonanie, że poradzimy sobie z każdym wyzwaniem. A tych nie brakuje – wystarczy wspomnieć Brexit czy wpływ pandemii Covid-19 na branżę oraz związany z nią brak miejsca na statkach, utrudniony dostęp do pustych kontenerów czy zawieszone połączenia lotnicze podsumowuje Przemysław Stawski.

C.Hartwig Gdynia będzie działał pod swoją dotychczasową nazwą – dodana zostanie do niej jedynie nazwa nowego właściciela. Ta decyzja podyktowana jest silną świadomością marki C.Hartwig Gdynia i ugruntowaną na rynku pozycją spółki – jednej z najdłużej działających firm spedycyjnych w kraju.

C.Hartwig Gdynia S.A. jest wiodącym spedytorem, działającym na rynku polskim i międzynarodowym. Zajmuje pozycję lidera na krajowym rynku w zakresie transportu, spedycji i logistyki. Oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu spedycji morskiej (w tym linii drobnicowych), transportu drogowego, spedycji lotniczej, multimodalnej oraz magazynowania.

Rhenus Beteiligungen International GmbH jest spółką holdingową stojącą na czele Grupy Rhenus, należącej do grupy kapitałowej Rethmann z siedzibą w Niemczech. Grupa Rhenus jest jednym z wiodących światowych dostawców usług logistycznych o rocznych obrotach 5,4 miliarda euro. Zatrudnia prawie 34 000 pracowników w 820 lokalizacjach na świecie. Oferuje rozwiązania dla szerokiej gamy branż w całym łańcuchu dostaw, w tym transportu multimodalnego, magazynowania, odprawy celnej i innowacyjnych usług o wartości dodanej.

Grupa Rhenus w Polsce prowadzi działalność związaną m.in. z logistyką kontraktową (obsługą magazynową towarów), usługami przewozowymi (dystrybucyjnymi) towarów, usługami spedycyjnymi (w szczególności w zakresie organizacji transportów drogowych i kolejowych), frachtowaniem statków morskich.

UOKiK i Inspekcja Handlowa będą monitorować ceny w sklepach.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie