Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wyprawka szkolna. Coraz więcej rodziców kupuje artykuły szkolne przez internet

Monika Jankowska
Monika Jankowska
fot. archiwum
Zakup przyborów szkolnych zdecydowana większość ma już za sobą. Jak w tym roku kupowaliśmy zeszyty, piórniki, plecaki i inne akcesoria niezbędne uczniom? Przyjrzeliśmy się naszym zakupowym zwyczajom. Co ciekawe, coraz chętniej kupujemy dzieciom przybory szkolne przez internet.

W internecie wyprawkę szkolną zamówiło 28 proc. ankietowanych - wynika z badania Wonga Polska zrealizowanego przez Kantar Millward Brown. Sklepy stacjonarne wybrało 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej sprawdzało produkty w sieci. Rodzice cenią zakupy online między innymi za wygodę, niższą cenę i łatwy dostęp do opinii innych użytkowników.

Zakupy „na żywo” wciąż popularne, ale...

Najwięcej badanych (22 proc.) kompletując wyprawkę szkolną wybiera się bezpośrednio do sklepu stacjonarnego, ogląda potrzebne produkty i kupuje je na miejscu. 14 proc. szuka informacji w internecie i następnie wybrane rzeczy zamawiam online. Z kolei co dziesiąty ankietowany zaczyna od obejrzenia produktów w sklepie stacjonarnym, a po ich wyłonieniu kupuje je w internecie – po znalezieniu najlepszej oferty. 7 proc. badanych, gdy znajdzie już potrzebne rzeczy w sieci, udaje się do punkty handlowego, żeby zobaczyć je „na żywo” i ostatecznie zamówić w internecie. Co ciekawe, przy zakupie wyprawki szkolnej tylko 1 proc. ankietowanych radzi się znajomych lub rodziny.

– Polacy chętnie wykorzystują internet do zakupy wyprawki szkolnej. Niezależnie od sposobu, w sumie aż 28 proc. ankietowanych ostatecznie zamawia je w internecie. Na pierwszy rzut oka może to wydawać się niedużo, jednak biorąc pod uwagę tylko osoby, które przygotowują wyprawkę, jest to już co drugi ankietowany. Stacjonarnie kupuje rzeczy z tej kategorii 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej szuka na ich temat informacji w internecie, a więc również wykorzystuje sieć w procesie zakupowym - mówi Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.

Wygoda i czas

Zdaniem aż 70 proc. Polaków kompletowanie wyprawki szkolnej przez internet jest zdecydowanie wygodniejsze i pozwala zaoszczędzić czas. 62 proc. ankietowanych uważa, że zakupy w internecie bardziej się opłacają, ponieważ tego typu produkty są tam tańsze – przeciwnie uważa tylko 6 proc. 56 proc. docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników.

Średnio wyprawka kosztowała nas 330 zł

Z kolei z badania Barometr Providenta wynika, że w tym roku wyprawka szkolna kosztuje rodzica średnio 330 zł.
- Blisko połowa rodziców, kupując wyprawkę szkolną, chce zmieścić się w kwocie 300 zł. Tylko co piąty wyda na ten cel od 400 do 500 zł, a na zakupy powyżej tej kwoty stać będzie niemal 15 proc. opiekunów – mówi Magda Maślana, ekspert ds. PR w Provident Polska. – Od kilku lat artykuły szkolne przestały być znacznym wyzwaniem dla naszego budżetu. Istotny wpływ mają na to programy socjalne, które znacząco pomagają w sfinansowaniu wyprawki – dodaje Magda Maślana.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki