Wyprawka szkolna. Coraz więcej rodziców kupuje artykuły szkolne przez internet

Monika Jankowska
Monika Jankowska
fot. archiwum
Zakup przyborów szkolnych zdecydowana większość ma już za sobą. Jak w tym roku kupowaliśmy zeszyty, piórniki, plecaki i inne akcesoria niezbędne uczniom? Przyjrzeliśmy się naszym zakupowym zwyczajom. Co ciekawe, coraz chętniej kupujemy dzieciom przybory szkolne przez internet.

W internecie wyprawkę szkolną zamówiło 28 proc. ankietowanych - wynika z badania Wonga Polska zrealizowanego przez Kantar Millward Brown. Sklepy stacjonarne wybrało 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej sprawdzało produkty w sieci. Rodzice cenią zakupy online między innymi za wygodę, niższą cenę i łatwy dostęp do opinii innych użytkowników.

Zakupy „na żywo” wciąż popularne, ale...

Najwięcej badanych (22 proc.) kompletując wyprawkę szkolną wybiera się bezpośrednio do sklepu stacjonarnego, ogląda potrzebne produkty i kupuje je na miejscu. 14 proc. szuka informacji w internecie i następnie wybrane rzeczy zamawiam online. Z kolei co dziesiąty ankietowany zaczyna od obejrzenia produktów w sklepie stacjonarnym, a po ich wyłonieniu kupuje je w internecie – po znalezieniu najlepszej oferty. 7 proc. badanych, gdy znajdzie już potrzebne rzeczy w sieci, udaje się do punkty handlowego, żeby zobaczyć je „na żywo” i ostatecznie zamówić w internecie. Co ciekawe, przy zakupie wyprawki szkolnej tylko 1 proc. ankietowanych radzi się znajomych lub rodziny.

– Polacy chętnie wykorzystują internet do zakupy wyprawki szkolnej. Niezależnie od sposobu, w sumie aż 28 proc. ankietowanych ostatecznie zamawia je w internecie. Na pierwszy rzut oka może to wydawać się niedużo, jednak biorąc pod uwagę tylko osoby, które przygotowują wyprawkę, jest to już co drugi ankietowany. Stacjonarnie kupuje rzeczy z tej kategorii 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej szuka na ich temat informacji w internecie, a więc również wykorzystuje sieć w procesie zakupowym - mówi Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.

Wygoda i czas

Zdaniem aż 70 proc. Polaków kompletowanie wyprawki szkolnej przez internet jest zdecydowanie wygodniejsze i pozwala zaoszczędzić czas. 62 proc. ankietowanych uważa, że zakupy w internecie bardziej się opłacają, ponieważ tego typu produkty są tam tańsze – przeciwnie uważa tylko 6 proc. 56 proc. docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników.

Czytaj także

Średnio wyprawka kosztowała nas 330 zł

Z kolei z badania Barometr Providenta wynika, że w tym roku wyprawka szkolna kosztuje rodzica średnio 330 zł.
- Blisko połowa rodziców, kupując wyprawkę szkolną, chce zmieścić się w kwocie 300 zł. Tylko co piąty wyda na ten cel od 400 do 500 zł, a na zakupy powyżej tej kwoty stać będzie niemal 15 proc. opiekunów – mówi Magda Maślana, ekspert ds. PR w Provident Polska. – Od kilku lat artykuły szkolne przestały być znacznym wyzwaniem dla naszego budżetu. Istotny wpływ mają na to programy socjalne, które znacząco pomagają w sfinansowaniu wyprawki – dodaje Magda Maślana.

Czytaj także

Czesne na uczelniach nie będzie obniżone ze względu na pandemię

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie