W internecie wyprawkę szkolną zamówiło 28 proc. ankietowanych - wynika z badania Wonga Polska zrealizowanego przez Kantar Millward Brown. Sklepy stacjonarne wybrało 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej sprawdzało produkty w sieci. Rodzice cenią zakupy online między innymi za wygodę, niższą cenę i łatwy dostęp do opinii innych użytkowników.
Zakupy „na żywo” wciąż popularne, ale...
Najwięcej badanych (22 proc.) kompletując wyprawkę szkolną wybiera się bezpośrednio do sklepu stacjonarnego, ogląda potrzebne produkty i kupuje je na miejscu. 14 proc. szuka informacji w internecie i następnie wybrane rzeczy zamawiam online. Z kolei co dziesiąty ankietowany zaczyna od obejrzenia produktów w sklepie stacjonarnym, a po ich wyłonieniu kupuje je w internecie – po znalezieniu najlepszej oferty. 7 proc. badanych, gdy znajdzie już potrzebne rzeczy w sieci, udaje się do punkty handlowego, żeby zobaczyć je „na żywo” i ostatecznie zamówić w internecie. Co ciekawe, przy zakupie wyprawki szkolnej tylko 1 proc. ankietowanych radzi się znajomych lub rodziny.
– Polacy chętnie wykorzystują internet do zakupy wyprawki szkolnej. Niezależnie od sposobu, w sumie aż 28 proc. ankietowanych ostatecznie zamawia je w internecie. Na pierwszy rzut oka może to wydawać się niedużo, jednak biorąc pod uwagę tylko osoby, które przygotowują wyprawkę, jest to już co drugi ankietowany. Stacjonarnie kupuje rzeczy z tej kategorii 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej szuka na ich temat informacji w internecie, a więc również wykorzystuje sieć w procesie zakupowym - mówi Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.
Wygoda i czas
Zdaniem aż 70 proc. Polaków kompletowanie wyprawki szkolnej przez internet jest zdecydowanie wygodniejsze i pozwala zaoszczędzić czas. 62 proc. ankietowanych uważa, że zakupy w internecie bardziej się opłacają, ponieważ tego typu produkty są tam tańsze – przeciwnie uważa tylko 6 proc. 56 proc. docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników.
Średnio wyprawka kosztowała nas 330 zł
Z kolei z badania Barometr Providenta wynika, że w tym roku wyprawka szkolna kosztuje rodzica średnio 330 zł.
- Blisko połowa rodziców, kupując wyprawkę szkolną, chce zmieścić się w kwocie 300 zł. Tylko co piąty wyda na ten cel od 400 do 500 zł, a na zakupy powyżej tej kwoty stać będzie niemal 15 proc. opiekunów – mówi Magda Maślana, ekspert ds. PR w Provident Polska. – Od kilku lat artykuły szkolne przestały być znacznym wyzwaniem dla naszego budżetu. Istotny wpływ mają na to programy socjalne, które znacząco pomagają w sfinansowaniu wyprawki – dodaje Magda Maślana.
Wsparcie edukacji: Dzieci z Gietrzwałdu otrzymują bezpłatne laptopy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?