Wraca projekt Nowej Jabłoniowej [MAPA]

Maciej PietrzakZaktualizowano 
Biuro Rozwoju Gdańska
Cztery firmy złożyły oferty w drugim przetargu na projekt nowej trasy drogowo-tramwajowej na południu Gdańska pod nazwą "Nowa Jabłoniowa". Poprzedni wykonawca wyłoniony dwa lata temu nie dotrzymał umowy.

Tak zwana ulica Nowa Jabłoniowa jest jednym z kluczowych elementów Strategicznego Programu Transportowego na lata 2014 - 2020 dla południowych dzielnic Gdańska. Trasa ta nie miała jednak do tej pory szczęścia do projektantów i opóźniona jest o około dwa lata. Teraz jednak, dzięki drugiemu przetargowi, zaczyna w końcu nabierać realnych kształtów.

Pierwszy przetarg na stworzenie dokumentacji projektowej dla tej trasy rozstrzygnął się w 2014 roku. Zwycięska w nim firma nie dotrzymywała jednak zawartych w umowie z Dyrekcją Rozbudowy Miasta Gdańska terminów i kontrakt trzeba było rozwiązać. W kwietniu tego roku DRMG zdecydowała się na kolejne podejście. Po przeprowadzonej przez urzędników weryfikacji wśród chętnych w pierwszym etapie, do drugiego zaproszono cztery firmy. Za swoje usługi zaproponowały one dość mocno zróżnicowane ceny. Najniższą ofertę - 1 291 500 zł zaproponowały Mosty Katowice. Trzy gdańskie firmy - Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, Transprojekt Gdański i Europrojekt Gdańsk - wyceniły przygotowanie dokumentacji odpowiednio na ponad 1,3, 2,1 i 2,4 miliona złotych. Wyboru DRMG dokona w najbliższych tygodniach.

Jakie są założenia Nowej Jabłoniowej? Ma być to ulica z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu, w tym jeden w każdym kierunku jako buspas. Jej trasa przebiegać będzie od skrzyżowania planowanej ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską do skrzyżowania ul. Jabłoniowej z ul. Przywidzką. Zbudowana zostanie także ul. Przywidzka na odcinku od ul. Jabłoniowej do granicy administracyjnej Gdańska. Tu również będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w tym jeden w każdym kierunku jako buspas. W ramach projektu zbudowane zostaną także przystanki autobusowe, kanalizacja deszczowa i system odwodnienia obok Nowej Jabłoniowej i Nowej Przywidzkiej oraz ścieżki rowerowe.

Zrezygnowano za to z budowy dwutorowej linii tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ul. Nowej Bulońskiej Północnej z Warszawską do ul. Przywidzkiej na wysokości ul. Czermińskiego. Linie tramwajowe pojawią się jednak w ramach innych projektów na południu Gdańska. Gotowy jest projekt tzw. Nowej Bulońskiej Północnej. Miasto ubiega się o dofinansowanie tego projektu w ramach ZIT. Jeśli się uda, prace budowlane ruszą w przyszłym roku.

maciej.pietrzak@polskapress.pl

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pasażer kom. miejskiej

I to wielki błąd , że zrezygnowano z linii tramwajowej do ul. Przywidzkiej w rejonie Czermińskiego. To oszczędne rozwiązanie , powoduje że cała inwestycja nie spełni swojej roli. Ta niedoróbka to wyrzucenie pieniędzy w błoto.

Dodaj ogłoszenie