Wokół Trójmiasta powstaną nowoczesne magazyny. Gdzie?

Jacek Klein
Terminal DCT w Gdańsku stworzył nową jakość w możliwościach obsługi wymiany towarowej
Terminal DCT w Gdańsku stworzył nową jakość w możliwościach obsługi wymiany towarowej Przemek Świderski
Rozwijające się terminale kontenerowe w trójmiejskich portach stymulują wzrost powierzchni magazynowych w kraju. Nowe inwestycje będą realizowane także, a może głównie na Pomorzu, w bliskości Gdańska i Gdyni.

Rozwój terminali kontenerowych w portach, zwłaszcza tych głębokowodnych, będzie korzystnie wpływać na rozwój rynku powierzchni magazynowo-przemysłowych w kraju, szczególnie w regionach nadbrzeżnych. To jeden z wniosków płynących z raportu firmy Jones Lang LaSalle pt. "Polskie porty kontenerowe: nowe kierunki rozwoju rynku logistycznego".

- Przewidujemy, że w ciągu 10-12 najbliższych lat polski rynek magazynowo-przemysłowy będzie się nadal rozwijał. Rosnące obroty portów, nowe inwestycje w ich infrastrukturę, a także rozwój sieci połączeń z centralną Polską to główne czynniki, które nie tylko wpłyną na zwiększenie popytu na powierzchnie na północy kraju, ale mogą się również przyczynić do wygenerowania nowych lokalizacji w całej Polsce - ocenia Tomasz Olszewski, dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych w Europie Środkowo-Wschodniej, Jones Lang LaSalle. - Największego wzrostu popytu możemy się spodziewać wokół terminali, które dzięki konsekwentnej poprawie infrastruktury będą w stanie nawiązać współpracę z największymi liniami oceanicznymi. Oczekujemy, że wzrost przeładunków zwiększy zainteresowanie przede wszystkim operatorów przewozowych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw produkcyjnych.

Z badań Jones Lang LaSalle wynika, że prawie połowa ankietowanych firm planuje w ciągu najbliższych lat zwiększenie swojej obecności w magazynach na Wybrzeżu.

- Niewątpliwym atutem polskich portów jest dostępność powierzchni pozwalającej na nawet bardzo śmiałe inwestycje okołoportowe - zaznacza Jan Jakub Zombirt, starszy analityk rynku, Jones Lang LaSalle. - To coś, co nas wyróżnia w skali europejskiej i otwiera doskonałe perspektywy na przyszłość. Na świecie zyskują ośrodki mogące przyjmować coraz większe jednostki, w tym statki oceaniczne, których wielkość również stopniowo rośnie.
Atut atrakcyjnych terenów to zwłaszcza domena gdańskiego portu zewnętrznego. To na jego bezpośrednim zapleczu realizowana jest jedna z największych inwestycji logistyczno-magazynowych w kraju, i to najwyższej klasy A. Firma Goodman na działce liczącej ponad 100 ha buduje Pomorskie Centrum Logistyczne. Docelowo ma ono dysponować 500 tys. m kw. powierzchni magazynowej. Dzięki temu zasoby magazynowe klasy A wokół Trójmiasta zwiększą się ponad trzykrotnie. Pierwsi klienci już wynajmują budynki magazynowe zrealizowane w pierwszej fazie inwestycji. Kolejne powierzchnie mają być oddane w kwietniu przyszłego roku. Projekt ten jest multimodalnym centrum logistycznym, łączącym Polskę z głównymi miastami europejskimi poprzez międzynarodowy transport kolejowy, drogowy i morski.

W bliskim sąsiedztwie portów w Gdańsku i Gdyni znajduje się sześć nowoczesnych parków. Są to:
1. Pomorskie Centrum Logistyczne
2. Panattoni Park Gdańsk
3. ProLogis Park Gdańsk
4. 7R Logistic Center Gdańsk
5. SEGRO Logistic Park Gdańsk
6. Logistic Center Pruszcz Gdański
W budowie jest Magazyn w Porcie Gdynia.

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT? To zależy od Ciebie.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie