Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wojewoda pomorski obejrzał postęp prac na stacji kolejowej w Kartuzach

Lucyna Puzdrowska
Lucyna Puzdrowska
Postępowi praca na modernizowanej przez PKP PLK stacji Kartuzy przyjrzał się Dariusz Drelich, wojewoda pomorski.
Postępowi praca na modernizowanej przez PKP PLK stacji Kartuzy przyjrzał się Dariusz Drelich, wojewoda pomorski. Pomorski Urząd Wojewódzki
W piątek, 22 września Dariusz Drelich, wojewoda pomorski obejrzał postęp prac na stacji kolejowej Kartuzy. Już w listopadzie br. podróżni będą mogli zacząć korzystać z nowych, innowacyjnych jak na Kartuzy, rozwiązań kolejowych. Koszt całego projektu wynosi ponad 179 mln zł. Inwestorem jest PKP PLK.

22 września Dariusz Drelich, wojewoda pomorski, w towarzystwie m.in. senatora Stanisława Lamczyka, Mieczysława Grzegorza Gołuńskiego, burmistrza Kartuz i Ireneusza Merchela, prezesa Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, obejrzał, jak postępują prace na stacji kolejowej Kartuzy. I nie krył słów podziwu dla tego, co na własne oczy zobaczył. Jak podkreślił, stacja Kartuzy jest nie do poznania!

ZOBACZ co powstanie w obrębie Kartuz w ramach całego projektu

Aż takich zmian się nie spodziewał!

Zwiedzanie stacji Kartuzy miało miejsce tuż przed uroczystością odsłonięcia pomnika gen. Józefa Hallera w Kartuzach. Tak to ostatnio się odbywa przy okazji wizyt wojewody w stolicy Kaszub, że przy okazji jednego, kilkugodzinnego pobytu, załatwianych jest kilka spraw i odwiedzanych kilka miejsc. Jak przyznał szef Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku, aż takich zmian się nie spodziewał.

- Na Pomorzu mamy największy wskaźnik przewozów pasażerskich. Dla nas, oprócz budowy dróg, transport kolejowy jest niezwykle istotny. Kolej to przecież przyspieszenie dojazdu na miejsce i likwidacja wykluczenia komunikacyjnego - powiedział Dariusz Drelich. - Przyznam jednak, że ta odmiana na stacji Kartuzy, ten niesamowity wręcz postęp robót tu wykonanych, bardzo mnie zaskoczyły, oczywiście na plus.

Ireneusz Merchel, szef PKP PLK podkreślił, że cały projekt przyczyni się nie tylko do lepszego, szybszego przepływu pociągów pasażerskich, ale też towarowych, co umożliwi sprawniej działającą odprawę towarów Portowi Gdynia.

- Realizowane zadanie na linii Kartuzy - Glincz wraz z tak zwanym bajpasem kartuskim w kierunku Gdańska, to przykład inwestycji, która zwiększy atrakcyjność kolei w ruchu regionalnym - powiedział Ireneusz Merchel. - Zadanie to jest istotną częścią większego projektu modernizacji trasy z Bydgoszczy do Trójmiasta. Dzięki realizacji tego zadania linia nr 201 stanie się dostępniejsza dla podróżnych, a portowi w Gdyni umożliwi odprawę większej ilości towarów przewiezionych koleją - podkreślił.

Na stacji Kartuzy już przebudowane są perony

Powstał nowy układ torowy, wiaty, ławki, pochylnie na perony, ścieżki naprowadzające, a także - dla miłośników dwóch kółek - stojaki rowerowe. W ramach tego samego projektu w Dzierżążnie podróżni korzystają już z przebudowanego tzw. peronu wyspowego.

Nowy dodatkowy tor, który zostanie udostępniony w listopadzie br., poprawi przepustowość na trasie. Koszt prac w ramach zadania "Odcinek D - Roboty budowlane na linii kolejowej nr 229 odc. Glincz - Kartuzy" to blisko 180 mln zł. Zakończenie wszystkich robót planowane jest na marzec 2024 r.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki