Panuje kult fit. Konsument chce być zdrowy i szczupły. To, czy dochód z zakupu danego produkt pomoże potrzebującym, ma dla niego znikome znaczenie. Jakie towary są poszukiwane na półkach?

Smakosze nie boją się mieszać smaków słodkich z ostrymi i słonymi. Lubią wprowadzać do swoich kuchni egzotyczne produkty - wasabi, mało znane owoce jak choćby smoczy owoc, wodorosty. Są osoby, które kierują się ekskluzywnością. Prestiżem cieszą się składniki pochodzące z deszczowych lasów Amazonii.

Pitaja (truskawkowa gruszka), to egzotyczny owoc niektórych gatunków kaktusa. Posiada szereg właściwości zdrowotnych: chroni układ krwionośny, pomaga w walce z otyłością.

Sprawdź także: Panie i panowie, wiejskie afrodyzjaki, czyli jak podkręcić libido [zdjęcia]

Chcemy być zdrowi.

Stąd ograniczona liczba składników, stevia jako słodzik, zwierzęta żywione bez antybiotyków i GMO, liściaste warzywa (np. jarmuż), produkty wolne od glutenu. Na półkach poszukiwane są m. in. czerwone jagody, guarana, szpinak, nasiona (szałwia, szarłat, komosa ryżowa).

Walka z wagą jest jednym z czynników, którymi kierują się konsumenci. Dużym wzięciem cieszą się produkty niskokaloryczne i z małą zawartością tłuszczu. Do sosów trafia choćby edamme - niedojrzałe strąki soi.

Konsument stawia nie tylko na niską wagę, ale i energię oraz dobre samopoczucie. Stąd popularność glonów (spirula, chlorella, euglena) czy napoi redukujące stres (np. z olejkiem z melisy, z kava-kava).

Strefa AGRO także na Facebooku. Dołącz do nas!

Pod uwagę brane są łatwość użycia i oszczędność czasu - produkty półgotowe lub gotowe z przyprawami, ziołami kuchni fusion. Konsument, który szuka wygodnych rozwiązań, sięga po dania podzielone na porcje, z załączonymi sztućcami i osobnymi sosami.

W mniejszym stopniu, liczy się także solidarność z potrzebującymi wsparcia - niepełnosprawnymi, walczącymi z nowotworami. Większość firm ignoruje ten etyczny aspekt.

pixabay.com

Na dole listy znalazła się ekologia. Są poszukiwacze butelek i opakowań wytworzonych z roślin, jadalnych opakowań, nasion do bezpośredniej uprawy.

Powyższe dane zebrał w swoim referacie Innowacyjne trendy producenckie na międzynarodowych rynkach żywnościowych dr hab. Szczepan Figiel, prof. IERiGŻ-PIB