Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wąsaci hokeiści Stoczniowca Gdańsk, czyli sprawdź, czy jesteś zdrów [ZDJĘCIA]

Adam Mauks
Międzynarodowa akcja "Movember", która ze sportem kojarzy się bardzo mocno, zatacza coraz szersze kręgi. Chodzi o to, by podnieść świadomość mężczyzn w zakresie badań profilaktycznych wczesnego wykrywania raka prostaty.

Nazwa akcji jest zbitką angielskich słów moustache, czyli wąsy, i november, czyli listopad. To coroczna, trwająca przez cały miesiąc kampania, której wsparcie manifestuje się zapuszczeniem wąsów w listopadzie. Do tej pory akcja była bardziej kojarzona z piłką nożną, zawodnikami i kibicami, zwłaszcza na Wyspach Brytyjskich. Idea zapuszczania wąsów w listopadzie przez sportowców zyskuje na popularności. Postanowili poprzeć ją także hokeiści MH Automatyki Stoczniowiec 2014 Gdańsk, którzy we wrześniu wystartowali w rozgrywkach I ligi.

- Chętnie przyłączyliśmy się do tej akcji - mówi Jakub Stasiewicz, kapitan MH Automatyka Stoczniowiec 2014. - Nasz klub jest czymś więcej niż tylko przedsięwzięciem sportowym - to zespół budujący zaangażowaną społeczność wokół hokeja na Pomorzu, dlatego wsparcie takiej akcji wydało się nam naturalnym odruchem - dodaje gdański hokeista. We współpracy z jednym ze sponsorów klubu - laboratorium Profi-Lab - hokeiści oprócz zapuszczenia wąsów zachęcają do badania, które ma na celu wykluczenie raka prostaty. Badanie jest nieinwazyjne, bezbolesne i daje znacznie więcej informacji dla lekarza urologa. Co ważne, gdańskie laboratorium od dziś do końca bieżącego roku za każde wykonane badanie na hasło "Stoczniowiec 2014" przekaże 50 złotych na rzecz klubu.

Według oficjalnych danych, w ostatnich latach do onkologów w Polsce zgłasza się rocznie ok. 130 tysięcy nowych pacjentów (obu płci) z chorobą nowotworową, a około 80 tysięcy umiera. Liczba nowo rozpoznanych nowotworów stale rośnie. U mężczyzn dominuje rak: płuca (21 proc.), gruczołu krokowego (13 proc.), jelita grubego (11 proc.), pęcherza moczowego (7 proc.) oraz żołądka (5 proc.). Pozostałe 41 proc. stanowią inne nowotwory. Jak w każdym przypadku, wczesne rozpoznanie może pomóc w wyleczeniu bądź mniej okaleczającym zabiegu chirurgicznym.

Przyłączenie się do wąsatej akcji i jej promocja to jeden z elementów marketingowej strategii gdańskiego klubu. Wychodzi ona poza granice miasta i - jak się okazuje - reklamowe stereotypy. Teraz innym pomorskim męskim drużynom ligowym nie pozostaje nic innego, jak tylko... zapuścić wąsy i pomóc w promocji prozdrowotnej idei.

Szukasz więcej sportowych emocji?

POLUB NAS NA FACEBOOKU!">POLUB NAS NA FACEBOOKU!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki