Przypomnijmy, że sprawa wyszła na jaw, kiedy Telewizja Kablowa Vectra w Kościerzynie zaczęła rozsyłać do wielu swoich klientów upomnienia, wzywające do zapłaty zaległych rachunków.
- Zawsze płaciłam rachunki w terminie, korzystając z pośrednictwa Partnera - mówi Barbara Łukawska, mieszkanka Kościerzyny. - Nic nie wzbudzało moich podejrzeń, zresztą Vectra zachęcała swoich klientów do korzystania z usług tej firmy. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że jestem dłużniczką. Na pewno nie zostawię tak tej sprawy. Jeśli będzie trzeba, pójdę do sądu.
W marcu tego roku Vectra rozwiązała umowę z Partnerem, ponieważ już wówczas pojawiały się zastrzeżenia co do terminowości wpłat.
- Nie jesteśmy w stanie brać odpowiedzialności za wpłaty naszych abonentów, za świadczone im usługi dokonywane w punktach Partnera - mówi Krzysztof Stefaniak z Biura Public Relations Grupa Vectra.
Mieszkańcy Kościerzyny mogli korzystać z dwóch punktów Partnera - przy ul. M. Curie-Skłodowskiej i Świętojańskiej. Kiedy wielu z nich próbowało wyjaśnić sytuację na miejscu, okazało się, że oba punkty już nie istnieją. Zostali na lodzie z niezapłaconymi rachunkami.
Na razie trudno powiedzieć, czy Vectra jest jedyną firmą, do której nie trafiały należności uiszczane za pośrednictwem Partnera. - Słyszałam, że sporo osób wpłacało raty do banku i opłaty za energię właśnie w punktach Partnera - dodaje Barbara Łukawska. - Niektórym nawet miano odciąć prąd.
Sprawą zajęła się już kościerska policja. - Otrzymaliśmy powiadomienie z prokuratury w tej sprawie - mówi Józef Landowski, naczelnik sekcji kryminalnej Komendy Powiatowej Policji w Kościerzynie. - Aktualnie prowadzimy postępowanie i ustalamy kolejne poszkodowane osoby. Na liście znajduje się już obecnie kilkadziesiąt osób. Jest to pierwsza tego typu sprawa w Kościerzynie. Dziwię się, że przedstawiciele Vectry nie zgłosili policji już pierwszych takich przypadków.
Przedwczoraj przez cały dzień próbowaliśmy skontaktować się z dyrekcją firmy Partner w Gdyni. Po wielu telefonach, e-mailach i pytaniach wysłanych faksem następnego dnia otrzymaliśmy krótką odpowiedź. Niestety, nadal nie dowiedzieliśmy się, dlaczego przelewy dokonywane za pośrednictwem Partnera nie trafiały na konto Vectry i jak dyrekcja firmy zamierza rozwiązać ten problem.
- Potwierdzam, że otrzymałam z sekretariatu informację o pani telefonie, pani fax oraz e-maila - napisała nam Eliza Bilik-Stefanicka z Partnera Usług Płatniczych. - W związku ze zmianami personalnymi placówka w Kościerzynie jest aktualnie nieczynna. W przypadku reklamacji wpłaty dokonanej przez klienta może on wybrać jedną z czterech opcji zgłoszenia reklamacji: telefonicznie, faksem, e-mailowo bądź listownie na adres firmy. Odpowiedź na jego reklamację zostanie udzielona pisemnie na adres klienta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?