Uczennica z Gdańska wśród zwycięzców konkursu #juniorlab [INTERAKTYWNE ZDJĘCIE]

AMNZaktualizowano 
Emilia Serafin z młodzieżowej redakcji Junior Media, założonej w Szkole Podstawowej nr 4 w Gdańsku, zajęła drugie miejsce w konkursie indywidualnym. Uczennica szóstej klasy konkurowała z dziećmi i młodzieżą z całej Polski, także ze starszymi od sobie uczniami z gimnazjów i liceów.

Emilia przygotowała projekt pt. „Moja szkoła dawniej i dziś”. W ocenie jury konkursowego do tematu podeszła bardzo poważnie.

- Autorka miała fantastyczny pomysł na ukazanie swojej szkoły kiedyś i dziś! W pracy nie ma żadnego chaosu, wszystko ma swoje miejsce – oceniła pracę Sylwia Żółkiewska, która jest graficzką, projektantką aplikacji mobilnych i animatorką kultury, a jednocześnie autorką przewodnika po świecie aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji APPetyt na APPlikacje.

Nauczyciel uczennicy z gdańskiej SP nr 4 przekonuje, że dziewczyna na nagrodę zasłużyła. - Emilka bardzo przyłożyła się do swojej pracy. Wysłuchiwała moich rad i je realizowała. Mówiłem jej np. o zasadach edycji tekstu, o tym, że każdy podpis powinien być wyjustowany. Tłumaczyłem, że informacja nie powinna w jednym miejscu zaczynać się od daty, a w innym kończyć datą – opowiada Krzysztof Murawski, opiekun koła prasowego „Szkolne Fakty po raz Czwarty” oraz nauczyciel historii w SP nr 4. - Tego rodzaju projekty dla uczniów ze szkoły podstawowej nie są łatwe. Aby mogli w nich brać udział, potrzebują mojej pomocy. Same z siebie nie mają świadomości, że konkurują ze starszymi dziećmi, czasem prawie dorosłymi.

Nauczyciel podkreśla jednak, że on uczniom służył jedynie pomocą, sama koncepcja pracy należała już do jego podopiecznych. - Moja praca jako nauczyciela polegała na tym, żeby wyszukać im jak najwięcej źródeł, z których będą mogli skorzystać. Oni wybierali, które z nich wykorzystają i jak je wkomponują w pracę. Dałem im jakąś bazę, a oni robili resztę. Dzieci w takim wieku nie zdają sobie jeszcze sprawy, że czasem praca wymaga dłuższego czasu i wysiłku. Trzeba ich motywować i pokazywać, jak pracować.

Emilia nie kryje radości z nagrody, jaką zdobyła: - Wygrałam aparat. Cieszę się, bo będę mogła robić zdjęcia, np. wtedy gdy na kółku prasowym wychodzimy na spacery, żeby opisywać świat.

Opiekun szkolnej redakcji przekonuje, że w jego kole prasowym jest też wiele innych zdolnych uczniów. Zastrzega, że konkursy przygotowane przez Junior Media, to jedynie fragment działalności jego uczniów.

- Uczestniczą nie tylko w życiu redakcji, ale i w innych projektach, m.in. „Gdańskie miniatury”, „ Trudne powroty, ciężkie wybory”, „GPS” - wylicza Krzysztof Murawski. Przypomina, że redakcja „Szkolne Fakty po raz Czwarty” działa już od kilku lat – prawie tak długo, jak funkcjonują JuniorMedia.

Zwycięskie prace można oglądać na stronie internetowej http://www.juniormedia.pl/news/wyzwanie-juniorlab-interaktywne-zdjecie-wyniki.html.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie