Jeszcze do niedawna wydawało się, że prace budowlane zakończą się zgodnie z harmonogramem, czyli w czerwcu. Wykonawcy napotkali jednak problemy przy wykonywaniu poprzecznych przejść pomiędzy dwoma głównymi tunelami.
Pięć bram w tunelu pod Martwą Wisłą jest już gotowych [ZDJĘCIA]
- Nie chodzi nawet o kłopoty, można mówić raczej o przedłużeniu prac – komentuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, nadzorującej realizację inwestycji. - Prace trwają przy każdym z 7 przejść poprzecznych i tak w przejściu numer dwa betonowana jest belka górnej ramy portalowej, zaś w strefie środkowej zbrojona jest dolna obudowa Podobne prace toczą się przy przejściach numer trzy, cztery i pięć. W przedostatnim i ostatnim z przejść zakończono drążenie pomiędzy oboma tunelami i wykonano obudowę tymczasową. Prace przy przejściach łączących oba tunele trwały jednak dłużej niż zakładał harmonogram wykonawcy. Wynikało to z potrzeby zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i bardzo trudnych i różnorodnych warunków gruntowych w każdym z przejść, które wymusiły dłuższy okres zamrażania gruntów. Zakładano, że zamrażanie każdego z przejść potrwa około 4 tygodni. Na pierwsze z nich potrzeba było jednak 12 tygodni, a na każde kolejne 8.
W efekcie budowa tunelu zakończy się ostatecznie w czerwcu. Następnie przeprowadzone zostaną procedury odbiorowe, które przesuną termin otwarcia najprawdopodobniej na wrzesień.
Tunel pod Martwą Wisłą to inwestycja jest warta ok. 886 milionów złotych. Stanowić będzie łącznik pomiędzy trasami Sucharskiego i Słowackiego, umożliwi też bezpośredni dojazd z portu lotniczego do portu morskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?