O to połączenie - przedłużenie trasy 283 i uruchomienie midibusowej linii 100 - zabiegaliśmy przez ponad rok. Dzięki nam od 1 września komunikacja publiczna dociera do Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Szpitala Zakaźnego.
- Pracownicy UCK zaczynają o godz. 7 lub 7.25 (i kończą odpowiednio o 14.35 i 15). O ile dla tych drugich połączenie z Niedźwiednika jest chyba idealne, to dla tych pierwszych niestety zupełnie nie. Gdyby kurs z 6.20 opóźnić o 15 minut, byłoby idealne połączenie. O 6.20 kurs jest bez sensu, bo szpital w zasadzie przed godz. 7 nie pracuje. Podobnie po południu, brakuje autobusu dla kończących pracę o 14.35, by mogliby się dostać bezpośrednio na Morenę - pisze nasz Czytelnik. Dodaje, że z tych zmian skorzystaliby też uczniowie zespołu szkół przy ul. Sobieskiego.
Adam Mudław poruszył kwestię układu tras na granicy Gdańska i Pruszcza Gd. - Proponowałbym zmianę tras linii 209 i 205, tak by przejeżdżały przez Święty Wojciech. Obecnie linie 232 i 207 przejeżdżają przez tę dzielnicę, jednakże kursów jest mało. Po 1 stycznia 2009 r. linia 209 przejęła część kursów 207, a tylko tę ostatnią puszczono przez Święty Wojciech. Zmiana tras 209 i 205 wydłuży czas przejazdu nieznacznie, a spowoduje większe zainteresowanie podróżnych tymi liniami i przede wszystkim ułatwi życie mieszkańcom - zauważa pan Adam.
Prosząca o anonimowość "Gdynianka" liczy na uruchomienie linii łączącej Karwiny z cmentarzem na Witominie.
- Duża grupa pasażerów to osoby starsze i nieposiadające samochodu. Duża grupa młodzieży z Karwin dojeżdża do liceum na Witominie. Autobus z pętli przy Tesco nie załatwia sprawy, bo z dalszych ulic też trzeba się przesiąść - twierdzi Czytelniczka.
Wiesław Surynowicz zwraca natomiast uwagę, że przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Wielkopolskiej, "jednym z najważniejszych skrzyżowań w Gdyni", powinny zatrzymywać się pospieszne autobusy linii S i R.
Czekamy na kolejne głosy w dyskusji o komunikacji publicznej e-mailem na adres [email protected]. Państwa uwagi przyjmujemy do soboty, 10 października, włącznie. Kilka dni później wszystkie przekażemy do ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia, SKM oraz na ręce pełnomocników prezydentów Gdańska i Gdyni ds. rozwoju komunikacji rowerowej (liczymy na Państwa uwagi również w tej sprawie). Przeanalizują je i postulowane przez naszych Czytelników zmiany, w przypadku których będzie to możliwe, wprowadzą w życie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?