Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spółka samorządowa Promocja Regionu Chojnickiego nie rozwija się. Starosta chce to zmienić [WIDEO]

Maria Sowisło
Maria Sowisło
Wideo
od 16 lat
Ważą się losy spółki samorządowej Promocja Regionu Chojnickiego. Powstała 20 lat temu z inicjatywy miasta Chojnice, Starostwa Powiatowego w Chojnicach oraz gminy Chojnice. W założeniu, miała się zajmować promocją turystyczną, kulturalną i gospodarczą regionu, czyli wszystkich miast i gmin. Do dzisiaj nie przystąpiły do niej jednak Brusy i Czersk.

Temat spółki samorządowej Promocja Regionu Chojnickiego wywołała radna powiatowa Mirosława Dalecka, która złożyła obszerną, bo zawierającą 10 pytań, interpelację dotyczącą działalności podmiotu i – co się z tym wiąże – kosztów. Wyliczyła bowiem, że przez 20 lat, strata w spółce wyniosła ponad 4,6 mln zł. To, zdaniem radnej, stanowczo za dużo.

Tutaj trzeba przypomnieć, że spółka powołana została 4 lipca 2003 roku z inicjatywy miasta Chojnice, powiatu chojnickiego oraz gminy Chojnice. Kapitał zakładowy ustalony został wówczas na 204 tys. zł. To udziały wykupywane każdego roku przez miasto i gminę Chojnice, powiat i gminę Konarzyny. Dzisiaj każdy z samorządów dopłaca do działalności za poprzedni rok na pokrycie straty od 5 857 zł (gmina Konarzyny) do 131 769 zł (powiat chojnicki). Miasto Chojnice ma w budżecie na ten cel 117 128 zł, a gmina Chojnice – 43 923 zł. W spółce zatrudnione są trzy osoby, z prezesem Romanem Guzelakiem na czele.

- Uważam, że wspólnicy spółki powinni, po zakończeniu tego roku, usiąść i zastanowić się nad tym. Zauważam, że potrzebne jest zasadnicze pytanie, w jakim kierunku spółka ma zmierzać. Czy ona ma być taką formułą, jak dzisiaj jest, czyli organizuje ileś tam imprez, wydaje kalendarze, uczestniczy w targach, wspomaga miasto, powiat, gminę w organizacji jakiś wydarzeń, czy powinna się rozwijać – stwierdza starosta chojnicki Marek Szczepański, który wraca do pomysłu przekazania spółce na przykład przystanków autobusowych. - Wówczas spółka miałaby majątek, na którym mogłaby zarabiać chociażby przez sprzedaż powierzchni reklamowych – dodaje starosta.

Podczas konferencji prasowej starosta nie był w stanie wymienić trzech pozytywnych wydarzeń na miarę XXI wieku, których w ubiegłym roku organizatorem była spółka.

- Trzy rzeczy, które mi utkwiły? - dopytywał starosta i wymienił sztandarowe imprezy, jak Dokonania Roku, jarmarki świąteczne czy Dni Powiatu Chojnickiego. - No nie wiem, na ten moment trudno mi jest coś wymienić… Ale gdyby było coś takiego, jak pani mówi łał, coś co zszokowało, to na pewno bym wiedział. To pewnie nie było takiego łał – dodał Marek Szczepański.

Od stycznia tego roku spółka Promocja Regionu Chojnickiego zorganizowała samodzielnie przy udziale instytucji i stowarzyszeń pięć wydarzeń, w tym jarmark wielkanocny, dzień dziecka, święto powiatu chojnickigo i rajd kaszubskiej marszruty. Pomimo tego, że zajmuje się również sprzedażą gadżetów promocyjnych, na swoim facebookowym profilu zamieściła siedem z nich, w tym flagę Kaszub, dwie książki, podstawki pod filiżanki, rzeźby aniołków, dwa różne kubeczki i ostatnio – świece zapachowe. Trudno także w tym samym miejscu (na profilu facebookowym) znaleźć od 3 stycznia 2023 roku informacje na przykład gospodarcze, poza promocją hotelu i restauracji w Chojnicach. W sumie, przez dziewięć miesięcy tego roku zamieszczonych zostało 227 postów, ale bardzo duża ich część jest powielana tego samego dnia po trzy razy lub są opublikowane jako wspomnienia z imprez, które odbyły się kilka tygodni wcześniej. Wśród tych postów większość to udostępnienia ze stron urzędów i instytucji kultury. Trudno także uzasadnić podst z 13 sierpnia br. o… kolejce w Tatrach na szlaku na Orlą Perć.

Spółka nie ma konta na portalu X (wcześniej Twitter) ani na Instagramie, a o dodawaniu atrakcji w TrippAdvisor, nawet nie wspominając.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki