Ruszają otwarte konsultacje dotyczące sześciu propozycji przebiegu kolei na północ Gdyni. Wszystko przez internet

red
Ruszyły otwarte konsultacje online dotyczące zmian komunikacyjnych dla północnej części Gdyni. Do końca grudnia można przyglądać się i zagłosować na jedną z łącznie sześciu propozycji przebiegu kolei, która ma prowadzić m.in. na Pogórze i Obłuże, a w niektórych wariantach – także do Kosakowa i w kierunku Rumi Janowo.

Aktualnie projekt „Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii” wszedł w etap konsultacji społecznych. Od poniedziałku (07.12.2020) ruszyła poświęcona konsultacjom strona internetowa konsultacje-pkm-gdynia-kosakowo.pl, na której można zapoznać się z wszystkimi proponowanymi wariantami przebiegu.

Mieszkańcy mogą też ocenić warianty za pomocą internetowych ankiet

Wówczas pod uwagę brane są też m.in. lokalizacje przystanków i stacji, bliskość osiedli i szkół czy porównanie z już działającymi formami transportu publicznego.

- Planowane przebiegi kolei prowadzącej do północnych dzielnic zostały już ujęte w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gdyni. To projekt, który wymaga sprawnego pogodzenia interesów wszystkich stron - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Łącznie przygotowano sześć możliwości – to wariant 1, wariant 2, wariant 3 w wersjach „A” i „B” oraz wariant 4 w wersjach „A” i „B”.Do każdego z nich dołączono poglądową mapę z zaznaczonymi przystankami i stacjami oraz przebiegiem linii kolejowej.

- Każdy kolejny krok związany z projektem uruchomienia kolei na północ Gdyni to dobra wiadomość zarówno dla miasta, jak i dla wszystkich mieszkańców. To ważna alternatywa dla komunikacji drogowej, która ułatwi gdynianom z Pogórza, Obłuża czy Oksywia dojazd do pracy i szkoły. Wierzę, że konsultacje pozwolą wyłonić najbardziej korzystny wariant – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. inwestycji.

Powstało aż sześć wariantów kolei przebiegającej przez północne dzielnice Gdyni:

  • wariant nr 1: zakłada budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym, ponadto przewidziano dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228 - pomiędzy stacją Gdynia Pogórze i Gdynia Port Oksywie
  • wariant nr 2: zakłada budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion i przystankiem Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana, budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia i nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze (równolegle do linii kolejowej 723), dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze i Gdynia Port Oksywie oraz budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód)
  • wariant nr 3A: zakłada budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion i przystankiem Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana, budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228 oraz budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne
  • wariant nr 3B: zakłada budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion i przystankiem Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana, budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228 oraz budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty)
  • wariant nr 4A: zakłada budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek, budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek – powiązanie z LK250– Gdynia Pogórze (stacja strefowa) – GPF – Rumia Janowo Wschód PKA z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Terminal Promowy, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód PKA) wraz z wpięciem w linię 228 z nowo zaprojektowanym przystankiem Rumia Janowo Wschód PKA.
  • wariant nr 4B: zakłada budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek, budowę nowej, dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek – powiązanie z LK250 – Gdynia Pogórze (stacja strefowa) – GPF – Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo.

Szczegółowe opisy wariantów oraz odpowiadające im ankiety można znaleźć w menu głównym strony konsultacyjnej. Konsultacje społeczne prowadzone za pośrednictwem strony internetowej potrwają do 31 grudnia tego roku.

Astronauci amatorzy polecieli w kosmos

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie