Remont peronu SKM Gdynia Główna potrwa około 9 miesięcy. Od piątku, 22 lipca 2022, zamknięty zostanie tor 502 w stronę Gdańska i rozpocznie się wymiana szyn oraz prace przy krawędzi peronu – m.in. wymiana płyt krawędziowych, nawierzchni peronowej, wykonanie ścieżek prowadzenia. Te prace zakończą się 7 sierpnia 2022. W tym czasie pociągi w obu kierunkach będą jeździły wahadłowo po jednym torze.
Jak podkreśla SKM, w związku z rozpoczynającą się modernizacją Dworca Podmiejskiego i peronu SKM Gdynia Główna w nocy 21/22 lipca na ok. 7-8 dni zostanie zamknięta pochylnia prowadząca na peron od strony budynku Dworca Głównego.
Dworzec w Gdyni: Wykonawca zaczyna prace
W pierwszej kolejności wyremontowany zostanie peron i wymienione tory, w drugiej Dworzec Podmiejski. Koniec prac zaplanowano na marzec 2023 roku. Wybudowane zostanie również centrum monitoringu oraz nowy System Informacji Pasażerskiej i monitoring na linii 250 SKM (Rumia Janowo - Gdańsk Śródmieście), 8 sierpnia nastąpi zamiana stron w pracach na peronie – zamknięty zostanie tor 501 w stronę Wejherowa / Lęborka. Tę stronę peronu czeka ten sam zakres robót, które powinny zakończyć się 24 sierpnia.
Modernizacja wybudowanego w 1959 r. zabytkowego budynku Dworca Podmiejskiego zacznie się na jesieni 2022. W zależności od postępu prac drogi dojścia na peron będą się zmieniać.
Dostanie się na niego będzie możliwe:
- albo przez budynek Dworca Głównego i pochylnię,
- albo przez budynek Dworca Podmiejskiego i schody lub windę.
Jak poinformowało wcześniej PKP SKM, dworzec ma odzyskać dawny blask, zarówno wewnątrz, jak i zewnątrz. Znikną przylegające przybudówki z gastronomią, odrestaurowana zostanie stolarka okienna. Do stylu z czasów jego budowy nawiązywać będą zegar oraz neon u szczytu półkolistego wejścia.
Wszystkie prace zostaną wykonane pod nadzorem Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Remont i modernizacja Dworca Podmiejskiego w Gdyni zakłada m.in.:
- odtworzenie trzecich drzwi wejściowych z podcienia wejściowego do hallu głównego,
- -odnowienie neonu z napisem "Dworzec Podmiejski",
- zachowanie najcenniejszych elementów wystroju hallu kasowego,
- modernizację pomieszczenia kas,
- montaż szklanych automatycznych drzwi pomiędzy holem a wejściem na peron SKM,
- montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci) w otoczeniu budynku oraz w jego wnętrzu,
- wymianę nawierzchni na placu przed dworcem.
Dodatkowo zmodernizowane zostanie przejście podziemne łączące budynek z peronem. Wartość całej inwestycji to ponad 62 mln zł.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?