Rozpoczynają się prace przy SKM Rumia Janowo [WIZUALIZACJE]

Tomasz ModzelewskiZaktualizowano 
Nowy przystanek Rumia Janowo od strony drogi krajowej materiały SKM
Wiemy, jak będzie wyglądał przystanek SKM w Rumi Janowie. Trwają także prace związane z projektowaniem dwóch węzłów drogowych.

- Po wielu latach próśb i apeli udało się przyspieszyć prace przy SKM Rumia Janowo - mówi Ariel Sinicki, przewodniczący Rady Miejskiej Rumi. - Już w tym roku powinny rozpocząć się prace. Nareszcie więc wszyscy mieszkańcy, w tym matki z dziećmi, dla których obecne warunki stanowią utrudnienie, będą mogli swobodnie wejść na peron albo przejść na druga stronę torów kolejowych.

Jak dodaje, Szybka Kolej Miejska posiada już pozwolenie na budowę. Udostępnione zostały również wizualizacje przedstawiające przyszły wygląd tego przystanku - przedstawiamy na rysunkach powyżej.

Co powstanie w ramach tej inwestycji Janowie?

- Będzie nowy, zadaszony peron wraz z infrastrukturą, trzy windy, schody i kładka - można przeczytać w materiałach udostępnionych przez UM Rumia.

Ten etap większego przedsięwzięcia będzie realizowany przez PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o. Ciąg dalszy prac będzie już leżeć po stronie rumskiego magistratu.

Drugi etap inwestycji zakłada, jak informuje UM Rumia, budowę dwóch parkingów z obu stron linii kolejowej, zatok autobusowych, ścieżek rowerowych i parkingu dla rowerów, chodników oraz tunelu.

- Powstanie węzła podniesienie efektywność i ekoefektywność transportu publicznego dzięki integracji z podsystemami transportu zbiorowego, indywidualnego i rowerowego - czytamy w materiałach przygotowanych przez UM Rumia.

Po pierwsze dzięki inwestycji powstanie połączenie ulicy Gdańskiej z ulicą Sobieskiego pod torami kolejowymi rozwiązujące problem fragmentacji miasta poprzez linię kolejową, a pozwalające na sprawną i efektywną organizację transportu zbiorowego.

Po drugie powstaną wszystkie niezbędne elementy potrzebne do sprawnego funkcjonowania węzła integracyjnego; parkingi park&ride dla samochodów osobowych oraz niezbędna dla nich infrastruktura, miejsca postojowe dla rowerów bike&ride wraz z dojazdowymi drogami rowerowymi, infrastruktura dla pieszych, a także miejsca dla taksówek.

Przy okazji zrewitalizowane zostaną zaniedbane i nieurządzone tereny zlokalizowane w rejonie torów kolejowych.

W przypadku drugiej części inwestycji plan zakłada uzyskanie pozwolenia na budowę do końca lutego 2017. Obecnie prace projektowe są wykonywane przez firmę Znak.

- Rozpoczęliśmy już prace, ponieważ termin zadania jest bardzo krótki - mówił niedawno w rozmowie z „Dziennikiem Bałtyckim” Jacek Michałowski z firmy Znak.

t.modzelewski@prasa.gda.pl

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Arturo

a czemu nic nie napisali o budynku Dziadka Lisieckiego ? jak zwykle, tylko o tym ze bedzie cud miod i beda parkingi ... ale wazna spolecznie placowka bedzie wywalona w kosmos ... albo przeniesiona w jakies zad...ie

Dodaj ogłoszenie