W ubiegłym sezonie spotkania z udziałem siatkarzy Lotosu Trefla, zarówno w PlusLidze, Lidze Mistrzów jak i Pucharze Polski, transmitowane na żywo bądź retransmitowane były w sumie aż 134 razy! Dla porównania, w sezonie 2013/2014 było tych meczów tylko 26, a w kolejnych rozgrywkach - 116. Mało tego. Jak wynika z analiz przygotowanych przez firmę badawczą Pentagon Research, wszystkie pojedynki gdańszczan w minionym sezonie śledziło ponad 6 milionów widzów. To rekordowa liczba!
W topowej trójce najlepiej oglądanych meczów PlusLigi w ostatnich rozgrywkach znalazły się aż dwa spotkania z udziałem podopiecznych trenera Andrei Anastasiego. Najwięcej fanów przed telewizory przyciągnęło starcie Lotosu Trefla z PGE Skra Bełchatów w Ergo Arenie (transmisje i wszystkie retransmisje oglądało w sumie 371 tys. widzów). Na drugim miejscu w tym zestawieniu uplasowała się potyczka Asseco Resovii Rzeszów z Zaksą Kędzierzyn-Koźle (368 tys. widzów), a na trzecim wyjazdowa batalia gdańszczan z bełchatowianami (352 tys.).
- Bardzo się cieszymy, że zmagania Lotosu Trefla, zarówno na polskiej, jak i międzynarodowej arenie, przyciągnęły tak dużą liczbę widzów. Porównajmy, że ponad 6 mln osób oglądających mecze naszych siatkarzy sprzed telewizorów to blisko dwunastokrotnie więcej niż liczy populacja Gdańska. Wiemy, że mamy fanów w całym kraju, a także poza jego granicami i te osoby często nie mogą dotrzeć na mecze, by wspierać zawodników z trybun hali. Rosnąca liczba przekazów z naszych spotkań pozwala więc kibicom regularnie śledzić przebieg starć i wspierać drużynę ze swoich domów. Bardzo dziękujemy wszystkim kibicom, którzy również w ten sposób tworzą rodzinę Lotosu Trefla Gdańsk - komentuje Małgorzata Ciszewska, kierownik działu marketingu w klubie.
Z badań Pentagon Research wynika też, że drużyna Lotosu Trefla to obecnie czwarty zespół w PlusLidze pod względem popularności. Wyżej w rankingu znalazły się tylko te kluby, które w ostatnim sezonie stanęły na podium w rozgrywkach PlusLigi, czyli mistrz Polski - Zaksa, wicemistrz - Asseco Resovia i brązowy medalista - PGE Skra.
Dodajmy, że Pentagon Research prowadzi badania związane nie tylko z siatkówką, ale również z innymi dyscyplinami. Nietrudno zgadnąć, że numerem jeden w Polsce, pod względem oglądalności, jest piłka nożna. Siatkówka jednak w tym zestawieniu znajduje się na drugim miejscu! Fani w naszym kraju, co zrozumiałe, najchętniej śledzą w telewizji zmagania z udziałem reprezentacji Polski.
Duże zainteresowanie meczami Lotosu Trefla w minionym sezonie dziwić nie może. Od kiedy drużynę przejął trener Andrea Anastasi, gdańszczanie wreszcie zaczęli odnosić sukcesy. Pod wodzę włoskiego szkoleniowca zdobyli srebrny medal w PlusLidze, Puchar Polski, Superpuchar Polski, a także awansowali do najlepszej dwunastki w Lidze Mistrzów.
A jak będzie w przyszłym sezonie? Oczywiście wiele zależy od tego, jakim budżetem dysponować będą gdańszczanie. W dalszym ciągu klub nie podpisał nowej umowy z Grupą Lotos. Wydaje się jednak, że jest to tylko kwestią czasu. Właściciele polskiego koncernu paliwowego na pewno mogą być zadowoleni z działań marketingowych klubu i zbierają owoce współpracy z gdańskimi siatkarzami. Skąd ten wniosek? W ubiegłym sezonie Grupa Lotos znalazła się na czwartym miejscu w zestawieniu Top 10 sponsorów w telewizji. Ustąpiła tylko firmom Plus i Orlen (sponsorzy rozgrywek męskich i żeńskich) oraz PGE. Oby tylko w sport znowu nie wmieszała się... polityka.
Follow https://twitter.com/baltyckisportDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?