Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przemysł elektromaszynowy - oto lokomotywa polskiej gospodarki. Sprawdź, co eksportujemy [galeria]

(tik)
Eksport jachtów z PolskiChoć na drogach i w powietrzu króluje zagraniczny kapitał, polskie firmy świetnie radzą sobie na morzach i oceanach – w produkcji łodzi i jachtów ustępujemy jedynie USA. W tej niezwykle luksusowej branży jesteśmy więc światowym potentatem. Krajowe stocznie produkują nieco taniej niż ich zachodni konkurenci, w niczym nie ustępując im pod względem technologii, materiałów czy designu.Statki pasażerskie, towarowe i promy zamykają drugą dwudziestkę towarów dominujących w polskim eksporcie. Najwięksi krajowi producenci (m.in. Delpia Yachts, Sunreef czy Balt Yachts) sprzedają swoje łodzie przede wszystkim do Francji, Niemiec, Holandii i Skandynawii, ale coraz częściej realizują również zamówienia spoza Europy: USA, Zjednoczonych Emiratów Arabskich czy Chin.Co ciekawe, wśród rynków docelowych eksportu łodzi i jachtów można znaleźć takie miejsca, jak Bahamy, Antigua i Barbuda czy Liberia, a w Europie – Malta i Cypr. To efekt tzw. taniej bandery: nowi właściciele z całego świata rejestrują swoje statki w egzotycznych państwach, by płacić niższe podatki i koszty pracownicze. Z takiego rozwiązania korzysta m.in. Polska Żegluga Morska. Wszystkie z 59 statków największego armatora w kraju pływają pod obcymi banderami.Pełen raport portalu iKalkulator dostępny jest tutaj [link]Zobacz wideo - Danonki z polskiego mleka trafiają do 20 państw na świecie. Wszystko dzięki zmodernizowanej fabryceŹródło: X-news/Agencja TVN
Eksport jachtów z PolskiChoć na drogach i w powietrzu króluje zagraniczny kapitał, polskie firmy świetnie radzą sobie na morzach i oceanach – w produkcji łodzi i jachtów ustępujemy jedynie USA. W tej niezwykle luksusowej branży jesteśmy więc światowym potentatem. Krajowe stocznie produkują nieco taniej niż ich zachodni konkurenci, w niczym nie ustępując im pod względem technologii, materiałów czy designu.Statki pasażerskie, towarowe i promy zamykają drugą dwudziestkę towarów dominujących w polskim eksporcie. Najwięksi krajowi producenci (m.in. Delpia Yachts, Sunreef czy Balt Yachts) sprzedają swoje łodzie przede wszystkim do Francji, Niemiec, Holandii i Skandynawii, ale coraz częściej realizują również zamówienia spoza Europy: USA, Zjednoczonych Emiratów Arabskich czy Chin.Co ciekawe, wśród rynków docelowych eksportu łodzi i jachtów można znaleźć takie miejsca, jak Bahamy, Antigua i Barbuda czy Liberia, a w Europie – Malta i Cypr. To efekt tzw. taniej bandery: nowi właściciele z całego świata rejestrują swoje statki w egzotycznych państwach, by płacić niższe podatki i koszty pracownicze. Z takiego rozwiązania korzysta m.in. Polska Żegluga Morska. Wszystkie z 59 statków największego armatora w kraju pływają pod obcymi banderami.Pełen raport portalu iKalkulator dostępny jest tutaj [link]Zobacz wideo - Danonki z polskiego mleka trafiają do 20 państw na świecie. Wszystko dzięki zmodernizowanej fabryceŹródło: X-news/Agencja TVN 123RF.com
Lokomotywa polskiej gospodarki ma cztery koła, kierownicę i klakson. Branża motoryzacyjna stanowi największą część krajowego eksportu. Ale przemysł elektromaszynowy kryje jeszcze kilka innych eksportowych hitów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Przemysł elektromaszynowy - oto lokomotywa polskiej gospodarki. Sprawdź, co eksportujemy [galeria] - Gazeta Pomorska

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki