Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa rejonu Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Gdańsk realizowana przez Grupę NDI zbliża się do końca

MT
Przebudowa Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Gdańsk potrwa do września 2023 roku
Przebudowa Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Gdańsk potrwa do września 2023 roku mat. prasowe
Generalny wykonawca inwestycji, Grupa NDI, wykonał już około 90 procent planowanych prac drogowych. Zaawansowane są też roboty torowe, dzięki czemu przekazano do ruchu pociągów towarowych pierwsze odcinki nawierzchni torowych.

W zakres inwestycji realizowanej w gdańskim Porcie wchodzi m.in. przebudowa układu kolejowego i drogowego pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym, a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików, a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski. Zmodernizowane i nowe drogi będą miały około 1,6 kilometra, a tory około 6 kilometrów. W ramach inwestycji przebudowywane są sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne i teletechniczne. Wybudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne. Powstanie nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze.

Przebudowa układu drogowo-kolejowego Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Gdańsk potrwa do września 2023 roku. Inwestycja w zdecydowany sposób poprawi komunikację w rejonie Nabrzeża Przemysłowego Portu Gdańsk, usprawni przeładunki, pozwoli na wykorzystanie nowych terenów do przeładunków.

Prace są już na zaawansowanym etapie. Oddano do eksploatacji część torów kolejowych, na innych trwają prace gruntowe i bezpodsypkowe. Prace drogowe są już zrealizowane w około 90 procentach.

– Ciekawostką tej budowy jest fakt, że wszelkie nawierzchnie drogowe są wykonane w technologii betonu cementowego. Spowodowało to wykonywanie prac w reżimie technologicznym, a poszczególne odcinki mogą być oddawane do ruchu dopiero po miesiącu od ich wykonania – relacjonuje Dyrektor Projektu z Grupy NDI. Tłumaczy przy tym, że znaczna część nawierzchni drogowych przebiega przez zaprojektowany układ torowy o nawierzchni bezpodsypkowej. Tory wykonywane były na podwieszeniu za pomocą specjalnie przystosowanych bramek stalowych, a pod szynami wykonywana była żelbetowa płyta grubości 28 centymetrów.

Inwestycja realizowana są w na terenie cały czas pracującego portu i nabrzeża. Roboty trzeba tak planować, aby nie zakłócały przeładunków. Wymaga to etapowania i pracy w nocy.

Całkowita wartość inwestycji to 85 milionów złotych brutto. Projekt jest współfinansowany z programu CEF „Łącząc Europę”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki