Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prestiżowe europejskie nagrody dla pięciu trójmiejskich inwestycji. Bonusowa - dla gdyńskiego dewelopera za projekt realizowany w Warszawie

Aleksandra Chomicka
Aleksandra Chomicka
Portova to trzeci co do wysokości budynek mieszkalny w Gdyni. Dominanta o wysokości 55 m zamyka perspektywę Placu Kaszubskiego. Jej twórcom udało się idealnie wykorzystać potencjał lokalizacji, łączącej atuty Śródmieścia i morza. Z Portovej można w kilka minut dojść spacerem do mariny i plaży, a także licznych restauracji, kawiarni, kina i teatru.
Portova to trzeci co do wysokości budynek mieszkalny w Gdyni. Dominanta o wysokości 55 m zamyka perspektywę Placu Kaszubskiego. Jej twórcom udało się idealnie wykorzystać potencjał lokalizacji, łączącej atuty Śródmieścia i morza. Z Portovej można w kilka minut dojść spacerem do mariny i plaży, a także licznych restauracji, kawiarni, kina i teatru. Materiały prasowe/Dominik Werner
Aż 5 trójmiejskich inwestycji znalazło w tym roku uznanie w oczach… członków brytyjskiej Izby Lordów. To oni bowiem przewodniczą panelowi sędziowskiemu, składającemu się z kilkudziesięciu niezależnych ekspertów, w konkursie European Property Awards. Warto dodać, że konkurs cieszy się wyjątkowym uznaniem branży nieruchomości i należy do najwyżej ocenianych na świecie. Jurorzy oceniają lokalizację, design i jakość wykonania projektów, ale również ich innowacyjność i oryginalność, a nawet potencjał biznesowy. Tradycyjnie wyniki rywalizacji ogłasza się co roku w październiku.

To pierwszy etap rywalizacji. Na początku grudnia wyłonione zostaną najlepsze inwestycje z poszczególnych krajów, które konkurować będą na poziomie kontynentalnym.

European Property Awards (EPA) jest częścią prestiżowego konkursu International Property Awards, którego początki sięgają 1994 roku. Jest to jedno z najważniejszych tego typu wydarzeń w branży nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych, które przyciągają inwestorów z całego świata. Rywalizacja odbywa się z podziałem na regiony obejmujące Afrykę, Azję i Pacyfik, Arabię, Kanadę, Karaiby, Amerykę Środkową i Południową, Europę, Wielką Brytanię i USA. Uczestnicy zgłaszają się na poziomie krajowym, a projekty ocenia grono ekspertów związanych z branżą nieruchomości, architekturą, wzornictwem i projektowaniem.

Grono niezależnych ekspertów ocenia projekty z poszczególnych krajów w kilku kategoriach. W tym roku krajowe wyniki są szczególnie satysfakcjonujące dla inwestorów z Trójmiasta: jury, poddając szczegółowej analizie zgłoszone inwestycje, wśród tych plasujących się w europejskiej czołówce umieściło aż 5 projektów z aglomeracji - 3 z Gdańska i 2 z Gdyni.

Kolejna nagroda dla gdyńskiego Invest Komfortu, kolekcjonera statuetek

W kategorii Residential High Rise Development for Poland nagrodę zdobył trójmiejska firma Invest Komfort za inwestycję Portova. Ten deweloper to kolekcjoner nagród: w minionych latach wielokrotnie znalazł się w gronie laureatów European Property Award. Nagrody w konkursie otrzymały inwestycje: Sea Towers (2009), Nowe Orłowo (2014), Okrzei Sopot (2018), Brabank (2019), Nowe Kolibki (2019) i Botanica (2020).

Tegoroczny laureat - Portova - to trzeci co do wysokości budynek mieszkalny w Gdyni. Twórcom udało się idealnie wykorzystać potencjał lokalizacji, łączącej atuty Śródmieścia i morza. Projekt powstał w renomowanym studio Kwadrat, odpowiedzialnym m.in. za oryginalną bryłę Muzeum II Wojny Światowej.

Jednym z atutów Portovej jest lokalizacja - od kompleksu można w kilka minut dojść spacerem do mariny i plaży, a także licznych restauracji, kawiarni, kina i teatru. Z jej dachu rozciąga się pocztówkowy widok na nadmorskie miasto. Architekci wpisali się w tkankę miejską, bowiem projekt nawiązuje do modernistycznych tradycji Gdyni sprzed 100 lat.

Charakterystycznym elementem projektu jest ponad 50-metrowa dominanta, domykająca perspektywę Placu Kaszubskiego, co sprawia, że inwestycja spełnia w pejzażu miasta szczególną rolę. Portova, łącząc estetykę z praktycznością, nie tylko podkreśliła unikalny charakter Gdyni, ale też poszerzyła obszar Śródmieścia. Warto bowiem dodać, że w ślad za nią, w okolicach portu zaczęły powstawać kolejne inwestycje. Budowa Portovej pociągnęła za sobą inne pozytywne zmiany w tej części miasta. Jedną z nich była przebudowa węzła drogowego w sąsiedztwie inwestycji. W ramach prac współfinansowanych przez dewelopera powstały też m.in. ścieżki rowerowe oraz szpalery drzew.

Eleganckie i przestronne wnętrza inwestycji wyróżniają się dbałością o najmniejszy detal. Za reprezentacyjnym wejściem do Portovej, znajdziemy liczne odniesienia do modernizmu w postaci chociażby rytmu okien, jasnych fasad, bryłowości i gry światłocienia. Ważną inspiracją były także typowe dla tej epoki materiały – np. kamień terazzo.

Standard premium Portovej potwierdza nie tylko świetna lokalizacja i szlachetne wykończenie, ale też skala udogodnień. Mieszkańcy inwestycji mogą korzystać z prywatnej strefy fitness, saun oraz sali klubowej. Dla pracujących w trybie home office przygotowano salę coworkingową, a dla najmłodszych – pięknie zaaranżowany kids zone. Dużym atutem inwestycji jest także prywatne, zielone patio. Mimo lokalizacji w sercu miasta, inwestorowi i architektom krajobrazu udało się stworzyć atrakcyjną, całoroczną, naturalną przestrzeń między budynkami.

Moderna stawia na... modernizm

Kolejna z nagrodzonych inwestycji to gdyński modernizm w oryginalnej postaci, z lekkim współczesnym liftingiem, który przywrócił jednej z pereł „białej” Gdyni świetność. Mowa o Banku Polskim, którego oryginalna bryła była gotowa w 1929 roku. Międzynarodowe jury przyznało nagrodę i statuetkę i w kategorii Residential Development for Poland tej inwestycji.

Bank Polski 1929, to unikalny w skali Trójmiasta projekt, łączący renowację zabytkowego budynku Banku Polskiego z równoległą budową nowego, luksusowego apartamentowca. Inwestycja planowana była z szacunkiem dla historii miejsca i jego naturalnego otoczenia.

- Z odwagą, odpowiedzialnością i nieposkromioną wyobraźnią stworzyliśmy tu miejsce do spełnionego życia w komfortowej przestrzeni w Śródmieściu Gdyni - deklaruje deweloper, Moderna Holding.

W swoich inwestycjach inspiruje się szkołą gdyńskiego modernizmu, łącząc nieprzeciętną architekturę z maksymalną funkcjonalnością i wysoką jakością wykonania. Apartamentowiec liczący w najwyższym punkcie 26 metrów, został zaprojektowany w duchu gdyńskiego modernizmu przez Pracownię Wolski Architekci. W zakończonej już inwestycji jest 57 apartamentów, dwupoziomowy parking podziemny oraz cztery lokale usługowe. Pomiędzy budynkami znalazło się patio - miejsce odpoczynku dla mieszkańców oraz przestrzeń na ogródki należące do lokali usługowych. W październiku 2021 roku zakończono wszystkie prace rewitalizacyjne, sprzedano również ostatni, ponad stumetrowy apartament.

Warto dodać, że Moderna Holding jest w tym roku laureatem dwóch nagród European Property Award. Drugą otrzymała za apartamentowiec Moderna Powiśle, który wybudowała w najmodniejszej części Śródmieścia Warszawy, na granicy pomiędzy strefą oszałamiającej współczesnej architektury, skupionej przy Wybrzeżu Kościuszkowskim, a obszarem zwartej, miejskiej zabudowy, utkanej z wąskich ulic i proporcjonalnych budynków. Również w tym przypadku osią projektu jest rewitalizacja i wcielenie w kompleks zabytkowego budynku modernistycznego w oparciu o szczegółowe wytyczne konserwatora. Elementem inspirującym był klasyczny modernizm – symetryczna kamienica stojąca w tym miejscu miała bardzo prostą i wyrazistą kompozycję. Inwestor wybrał nietuzinkowe połączenie dawnej i nowej części, zgrabnie otulając dawną kamienicę nowoczesną architekturą, aby wyeksponować historyczny charakter budynku i jednocześnie zespolić się z nim współczesną część w naturalny sposób.

Trzy nagrody dla DOKÓW. Postoczniowy Gdańsk w nowej odsłonie

DOKI i wchodząca w ich skład MONTOWNIA – te dwie inwestycje, powstające na historycznych, postoczniowych terenach Gdańska, zdobyły w tegorocznej edycji European Property Awards w sumie aż trzy nagrody. DOKI otrzymały tytuł Award Winner w kategoriach Mixed-Use Development oraz Development Marketing, z kolei MONTOWNIA - w obszarze Commercial Redevelopment/Renovation.

DOKI to wielofunkcyjna inwestycja powstająca przy współpracy dwóch deweloperów: Euro Stylu z Grupy Dom Development i Torusa. DOKI Living to współczesna, mieszkaniowa część kompleksu, DOKI Office to część biurowo-usługowa, a MONTOWNIA to zabytkowy, rewitalizowany budynek o unikatowej architekturze, przeznaczony na usługi. DOKI wraz z MONTOWNIĄ wpisują się w trend nowoczesnego zagospodarowywania terenów poprzemysłowych i wprowadzania na nich nowych, miejskich funkcji, który obserwujemy w wielu europejskich miastach, m.in. w Hamburgu (Hafen City), Oslo (Aker Brygge) czy Kopenhadze (Nordhavn).

DOKI powstają w wyjątkowym miejscu Gdańska, tuż obok Europejskiego Centrum Solidarności i historycznej Sali BHP Stoczni Gdańskiej. Dzięki tej inwestycji duży, postoczniowy obszar w centrum miasta zacznie niebawem tętnić życiem. Wkomponowanie wielofunkcyjnego kompleksu w zdegradowane, poprzemysłowe, ale bardzo atrakcyjnie zlokalizowane i świetnie skomunikowane tereny, przyniesie nie tylko ożywienie społeczne, ale także ekonomiczne. DOKI to inwestycja o wielkiej skali (zagospodarowywany jest 7-hektarowy teren). Ma własną siatkę ulic, charakteryzuje się dużym zróżnicowaniem przestrzennym, architektonicznym oraz wieloma funkcjami. Mieszkaniową (DOKI Living) stanowić będzie ponad 1000 mieszkań i lokali usługowych. Usługowa i hotelowa skoncentrowane będą w rewitalizowanym budynku MONTOWNI, gdzie powstanie food hall, 114 loftów serwisowanych oraz centrum konferencyjne. Z kolei funkcję biurową, z  usługami w parterze oraz komponentem kulturalnym, realizować będą dwa nowoczesne i certyfikowane (LEED v4, OBIEKT BEZ BARIER) budynki o łącznej powierzchni najmu blisko 38 tys. m kw.

Wyjątkowa kampania

W kategorii Marketing Development doceniona została kampania promująca inwestycję DOKI.
- Strategia marketingowa dla marek DOKI i MONTOWNIA jest dziełem, które przykuwa uwagę nie tylko na poziomie wizerunkowym, ale w szczególności na poziomie efektywności, spełniając wszelkie założenia sprzedażowe. Praca nad tym projektem była wyzwaniem pod wieloma względami, ale przede wszystkim dlatego, że było to przedsięwzięcie absolutnie pionierskie w branży deweloperskiej. Tworząc tak unikatową otoczkę wizerunkową projektu musieliśmy bazować głównie na odczuciach i  przewidywaniach, dlatego każde kolejne potwierdzenie prawidłowości naszej strategii jest na wagę złota – mówi Bartosz Podgórczyk, dyrektor marketingu w spółce Euro Styl.

Trzonem komunikacji marketingowej projektu była produkcja reklamowego spotu wideo, który posłużył zbudowaniu świadomości i rozpoznawalności marki (oraz charakterystycznego, unikatowego miejsca inwestycji). Intrygujący i nietuzinkowy przekaz filmowy, połączony z rozpoznawalną ścieżką audio (światowy hit zespołu Welshly Arms pt. Legendary) sprawił, że w pierwszych sześciu miesiącach promocji spot obejrzało ponad 1,5 miliona użytkowników. Widzowie byli prowadzeni po terenach stoczniowych, gdzie obserwowali sugestywny taniec. Wrażenie podpatrywania tancerzy w historycznej, poprzemysłowej scenerii Gdańska dawała pojawiająca się postać Michała Szlagi, fotografa-dokumentalisty. Od ponad 20 lat utrwala on na zdjęciach odchodzący świat budowy statków na terenie byłej Stoczni Gdańskiej, stał się też ambasadorem projektu. Nadrzędnym i wspólnym celem podejmowanych działań marketingowych i PR-owych jest wykreowanie nowego, wyjątkowego miejsca na mapie Gdańska. Euro Styl i Torus realizują też indywidualne aktywności skoncentrowane na komunikacji poszczególnych produktów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki