O szczegółach poinformował w Gdańsku Dawid Lasek – wiceminister sportu i turystyki. Informacje na temat TFG zawarte są też na stronie internetowej www.msport.gov.pl – Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny to przełomowy projekt, który wprowadza pełne bezpieczeństwo klientów biur podróży. Fundusz daje pewność, że w sytuacji niewypłacalności biura podróży, jego klienci wrócą do kraju bezpiecznie, a także odzyskają nawet 100 procent kosztów wycieczki. Chodzi o tę część należności, którą klient wydał , a nie uzyskał świadczenia. Teraz notowane są przypadki, że po kilku latach starań o zwrot opłat za część niewykorzystanych wczasów, wczasowicze uzyskują zaledwie kilka procent tego, co się im należy.
Poczucie bezpieczeństwa Polaków za granicą stanowi dla Ministerstwa Sportu i Turystyki priorytet – zapewniał w Gdańsku minister Dawid Lasek. Dzięki Funduszowi wzrasta też zaufanie do branży, jest realne prawdopodobieństwo wzrostu wykupu zorganizowanych wycieczek, a to wszystko właśnie ze względu na gwarancje finansowe, jakie daje Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
Wzrosną nieco koszty wycieczek, ale w stopniu znikomym, maksimum 15 złotych od osoby – mówił minister Dawid Lasek. Opłaty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny nie będą pobierane od uczestników wyjazdów do krajów mających lądową granicę z Rzecząpospolitą Polską, a w przypadku Federacji Rosyjskiej w obrębie obszaru Obwodu Kaliningradzkiego, a także za imprezy turystyczne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym imprezy zagranicznej turystyki przyjazdowej – 0 zł od każdego klienta z tytułu zawartej umowy. Szczegóły reguluje Rozporządzenie ministra sportu i turystyki z dnia 21 listopada 2016 r. w sprawie wysokości składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
Podczas konferencji w Gdańsku, minister Dawid Lasek mówił też o dobrych praktykach tworzenia marek terytorialnych oraz transgranicznych produktów i usług turystycznych. Stworzony będzie Dom Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych i jest to jeden z flagowych projektów realizowanych przez Departament Turystyki MSiT. Założeniem Domu Marek jest aktywizacja i tworzenie zdolności kooperacyjnych w gospodarce turystycznej na poziomie lokalnym, regionalnym i międzyregionalnym. Identyfikacja tożsamości, budowa strategii oraz systemu zarządzania marką miejsca ma ogromny walor dynamizujący i porządkujący lokalne procesy gospodarcze.
- Między Bałtykiem i Karpatami - regionem, z którego pochodzę; między Odrą i Bugiem będziemy profesjonalnie przygotowywać turystyczne marki terytorialne, ta by mogły być produktami nadającymi d się do wprowadzenia zarówno na rynek krajowy jak i zagraniczny. Marki terytorialne są efektem reorganizacji polskiej polityki turystycznej. Turystyka krajowa i zagraniczna stają się priorytetami dla rządu i ministerstwa. Budowa Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych jest elementem strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju - strategii, zwanej planem wicepremiera Morawieckiego. Projekt ten wejdzie w życie gdy rząd zaakceptuje wspomnianą strategię. Stanie się to najprawdopodobniej na początku przyszłego roku – poinformował minister Dawid Lasek.
Turystyka ma być „zogniskowana” wokół Domu Marek Terytorialnych i będzie tworzona profesjonalna oferta w oparciu m.in. o potencjał kulturowy i przyrodniczy kraju.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?