Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Port Gdańsk oknem dla inwestycji koreańskich firm i hubem obsługującym relacje handlowe. Owocny Business Mixer w Korei

MT
Polskie i koreańskie przedsiębiorstwa mogły zapoznać się z możliwościami współpracy biznesowe podczas zorganizowanej przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA międzynarodowej konferencji „Business Mixer 2023”, która miała miejsce w Seulu w dniach 27-28 kwietnia.

Port Gdańsk zaprosił do wzięcia udziału w wydarzeniu polskie firmy z branży energetycznej, logistycznej, projektowej, chemicznej, oraz automotive. W ramach Business Mixera odbyły się 4 panele dyskusyjne. Pierwszy przebiegał pod hasłem: „Porty morskie oknem na świat globalnego biznesu”. Wzięli w nim udział przedstawiciele: Zarządu Portu Gdańsk, terminalu Baltic Hub, największego koreańskiego Portu Busan, oraz PSA Korea (Grupa PSA to jeden z największych światowych operatorów kontenerowych, jest właścicielem największego portu kontenerowego świata - w Singapurze, a także udziałowcem Baltic Hub w Porcie Gdańsk).

- W obszarze Portu Gdańsk w ciągu ostatnich 6 lat wydatkowano około 1,5 mld USD na różne inwestycje, takie jak pogłębianie kanałów portowych, torów wodnych, remonty budynków i nabrzeży, falochrony, tory kolejowe, stacje bocznicowe, wiadukty, drogi kołowe - wyjaśniał Sławomir Michalewski, Wiceprezes Portu Gdańsk. - Tak zmodernizowana infrastruktura dostępowa odpowiada standardom oczekiwanym przez międzynarodowych uczestników obrotu morskiego i powoduje, że armatorzy jak i duże firmy logistyczne coraz chętniej wybierają nasz port jako swój hub dystrybucyjny. Dwa razy w tygodniu zawijają do nas największe kontenerowce świata o pojemności blisko 24 tys. TEU, należące do liderów rynku shippingowego. Obecnie obsługujemy 15 regularnych połączeń morskich i pozostajemy jedynym bałtyckim portem, który obsługuje bezpośrednie połączenia kontenerowe z Chinami. Nowoczesny Terminal Kontenerowy Baltic Hub, bezpieczna infrastruktura dostępowa do portu oraz bogata siatka połączeń żeglugowych - wszystko to sprawia, że z roku na rok Port Gdańsk coraz bardziej umacnia swoją pozycję na kontenerowej mapie Morza Bałtyckiego. Według rankingu największych bałtyckich portów kontenerowych, plasujemy się na pierwszym miejscu pod względem przeładunków kontenerów. Ponadto, jesteśmy najszybciej rozwijającym się portem w Europie ostatniej dekady. W rankingu portów europejskich znajdujemy się na 13 miejscu.

Prezes Michalewski podkreślił , że port dysponuje jeszcze ponad 100 ha gruntów pod inwestycje.

Kolejny panel nosił tytuł „Grube ryby potrzebują dużego portu - logistyka w procesie budowy projektów przemysłowych”. Podczas dyskusji była mowa o największej inwestycji petrochemicznej w Europie, powstającej w Polsce - projekcie Olefin III PKN ORLEN, która powstaje z wykorzystaniem infrastruktury Portu Gdańsk.

Trzeci panel skupił się wokół pytania: „Czy to koniec „just in time”? Dotyczył rynku magazynowego w Europie oraz w Korei Południowej. Przedstawiciele Panattoni Europe, Langowski Logistyka, Portu Busan, NetVest Group mówili o mariażu magazynów i portów o zamawianiu na zapas i nearshoringu.

W ostatnim panelu „Wodór w drodze do Portu Gdańsk - wykorzystanie wodoru do transportu towarów drogą lądową” wzięli udział przedstawiciele PKN ORLEN, Adampol, Hyundai Glovis i PRS. Paneliści zastanawiali się nad tym jakie technologie zdominują branżę TSL. Czy przyszłość transportu ciężarowego należy do pojazdów zasilanych wodorem? Rozmawiali o inwestycjach w infrastrukturę związanych z powstawaniem stacji wodorowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki