reklama

Port Gdańsk gościł delegatów Ningbo-Zhoushan, czwartego największego portu kontenerowego na świecie.

redZaktualizowano 
materiały prasowe
Podczas wizyty rozmawiano na temat dalszej współpracy między portami, a także na temat rozwoju nowych technologii oraz wspólnej koncepcji szkoleń personelu, wymiany studentów i start-upów. Poruszono również kwestię flagowej inwestycji w gdańskim porcie - Portu Centralnego, a także metod zarządzania portem. Przedstawiciele Portu Ningbo zaprosili Port Gdańsk do wzięcia udziału w piątej edycji Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum w Chinach.

Stronę chińską reprezentowali Tao Chengbo, Wiceprezes Zarządu w Porcie Ningbo-Zhoushan oraz dyrektorzy działów HR, Strategii i Umów, Nauki i Technologii: Wang Jiancheng, Pan Xizhong, Chen Jianliang, Wu Xudong, Jiang Fengxiang.

- Współpraca z jednym z największych portów kontenerowych na świecie ma dla nas ogromne znaczenie. Z roku na rok zwiększa się liczba przeładowywanych kontenerów. Chcemy poszerzać możliwości obsługowe Portu Gdańsk, a także zapewniać rozwój naszym pracownikom. Zacieśnienie współpracy z Portem Ningbo to obustronna korzyść. Dzięki koncepcji szkolenia personelu oraz wymiany talentów wśród studentów moglibyśmy nie tylko podnieść poziom wykształcenia, ale również zainwestować w przyszłą kadrę pracowniczą - mówi Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Porty chcą podjąć cykliczną współpracę w zakresie wymiany kadr. Każdy z portów miałby wyznaczyć menadżerów odpowiedzialnych za organizację i wymianę pracowników.

- Dzięki takiemu systemowi polscy i chińscy pracownicy portów mogą poszerzać swoją wiedzę, kompetencje, poznawać specyfikę pracy. Specyfika funkcjonowania obu portów jest odmienna, dlatego takie rozwiązanie pozwoli nie tylko na wymianę doświadczeń, ale także przełamywanie barier i rozpoznanie wzajemnych potrzeb - tłumaczy Sławomir Michalewski, Wiceprezes ds. Finansowych w Porcie Gdańsk.

Port Ningbo-Zhoushan jest najbardziej ruchliwym portem na świecie. Rocznie obsługuje ponad 1 mld ton ładunków, w tym 26 mln TEU kontenerów, transportowanych m.in. z Ameryki Północnej, Ameryki Południowej i Oceanii. Położony jest u wybrzeża Morza Wschodniochińskiego, w prowincji Zhejiang na południe od Zatoki Hangzhou. Port Ningbo zlokalizowany jest w najszybciej rozwijającym się pod względem ekonomicznym i inwestycyjnym obszarze w Chinach - w delcie rzeki Jangcy, zwanej „Złotym Trójkątem”.

Port Gdańsk posiada regularne połączenie z Portem Ningbo. Obsługuje dwa cotygodniowe serwisy kontenerowe Maersk Line i Ocean Alliance.

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie