Nasza Loteria

Port Gdańsk gościł delegatów Ningbo-Zhoushan, czwartego największego portu kontenerowego na świecie.

red
materiały prasowe
Podczas wizyty rozmawiano na temat dalszej współpracy między portami, a także na temat rozwoju nowych technologii oraz wspólnej koncepcji szkoleń personelu, wymiany studentów i start-upów. Poruszono również kwestię flagowej inwestycji w gdańskim porcie - Portu Centralnego, a także metod zarządzania portem. Przedstawiciele Portu Ningbo zaprosili Port Gdańsk do wzięcia udziału w piątej edycji Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum w Chinach.

Stronę chińską reprezentowali Tao Chengbo, Wiceprezes Zarządu w Porcie Ningbo-Zhoushan oraz dyrektorzy działów HR, Strategii i Umów, Nauki i Technologii: Wang Jiancheng, Pan Xizhong, Chen Jianliang, Wu Xudong, Jiang Fengxiang.

- Współpraca z jednym z największych portów kontenerowych na świecie ma dla nas ogromne znaczenie. Z roku na rok zwiększa się liczba przeładowywanych kontenerów. Chcemy poszerzać możliwości obsługowe Portu Gdańsk, a także zapewniać rozwój naszym pracownikom. Zacieśnienie współpracy z Portem Ningbo to obustronna korzyść. Dzięki koncepcji szkolenia personelu oraz wymiany talentów wśród studentów moglibyśmy nie tylko podnieść poziom wykształcenia, ale również zainwestować w przyszłą kadrę pracowniczą - mówi Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Porty chcą podjąć cykliczną współpracę w zakresie wymiany kadr. Każdy z portów miałby wyznaczyć menadżerów odpowiedzialnych za organizację i wymianę pracowników.

- Dzięki takiemu systemowi polscy i chińscy pracownicy portów mogą poszerzać swoją wiedzę, kompetencje, poznawać specyfikę pracy. Specyfika funkcjonowania obu portów jest odmienna, dlatego takie rozwiązanie pozwoli nie tylko na wymianę doświadczeń, ale także przełamywanie barier i rozpoznanie wzajemnych potrzeb - tłumaczy Sławomir Michalewski, Wiceprezes ds. Finansowych w Porcie Gdańsk.

Port Ningbo-Zhoushan jest najbardziej ruchliwym portem na świecie. Rocznie obsługuje ponad 1 mld ton ładunków, w tym 26 mln TEU kontenerów, transportowanych m.in. z Ameryki Północnej, Ameryki Południowej i Oceanii. Położony jest u wybrzeża Morza Wschodniochińskiego, w prowincji Zhejiang na południe od Zatoki Hangzhou. Port Ningbo zlokalizowany jest w najszybciej rozwijającym się pod względem ekonomicznym i inwestycyjnym obszarze w Chinach - w delcie rzeki Jangcy, zwanej „Złotym Trójkątem”.

Port Gdańsk posiada regularne połączenie z Portem Ningbo. Obsługuje dwa cotygodniowe serwisy kontenerowe Maersk Line i Ocean Alliance.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym problemem w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki